آمادگی عمان برای انتقال ۳۰ درصد تولید ایران به‌منظور توسعه صادرات مجدد

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: برای توسعه صادرات مجدد از عمان، نیاز به انتقال ۳۰ درصد تولید ایران داریم که امکان آن نیز فراهم است.

به گزارش روز جهارشنبه اگزیم نیوز، «محسن ضرابی» در همایش فرصت‌ها و روش‌های صادرات به عمان با بیان اینکه رشد آمار تجاری بدون تلاش فعالان اقتصادی و حمایت دولت امکان‌پذیر نبود، تصریح‌کرد: دولت سیزدهم در زمینه تجارت رویکرد متفاوتی را پیش گرفت و شرایط افزایش تجارت را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تمرکز بر صادرات مجدد می‌تواند مسیر توسعه تجاری را تسهیل کند، خاطرنشان‌کرد: ارائه محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی موجب رشد صادرات به عمان خواهد شد.

ضرابی با اشاره به حضور فعال در نمایشگاه ها، بیان‌داشت: امکانات مالی، ایجاد سیستم تهاتری و مرکز مشاوره ای می تواند در این توسعه موثر باشد.

همچنین در این نشست «رضا صالح جمعه» رییس اتاق بازرگانی عمان با اشاره به روابط ریشه دار و کهن بین دو کشور، اظهار داشت: در حال حاضر روابط تجاری دو کشور رو به رشد است و می تواند ظرفیت تجاری را افزایش دهد.

وی افزود: آمار تجارت دو کشور نشان می دهد امکان فعالیت گسترده تر برای رشد تجاری ایران و عمان وجود دارد و پادشاهی عمان زمینه های بسیاری برای توسعه مبادلات و آمادگی کامل در این زمینه دارد.

صالح جمعه تاکید کرد: روابط گسترده دو کشور شروع شده اما امیدواریم این روابط توسعه بیشتری نیز داشته باشد و همین مساله ما را تشویق به افزایش، توسعه و گسترده کردن حجم مبادلات دو کشور می کند.

وی تصریح کرد: توافقاتی در زمینه سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در عمان، گردشگری، معافیت مالیاتی و تسهیل گمرکی در سال های مختلف به امضا رسیده که اجرایی شدن آن می تواند تجارت را توسعه دهد.

کد خبر 55062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =