حفاری چاه اکتشافی چنگوله به‌زودی آغاز می‌شود/ پیشرفت پروژه به ۴۰ درصد رسید

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حفاری چاه اکتشافی میدان نفتی چنگوله به زودی آغاز می‌شود، گفت: در این پروژه در حال حاضر ۱۱ درصد نسبت به برنامه جلوتر هستیم و این موید این نکته است که زودتر از موعد بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مهدی فکور اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های منطقه مرزی چنگوله و تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص اجرای این پروژه، پیگیری‌های دکتر خجسته‌مهر و مساعدت‌های مدیریت تلفیقی شرکت نفت باعث شد در کوتاه ترین زمان ممکن مناقصه و روند اجرایی کار آغاز شود.

وی با بیان اینکه میدان چنگوله در استان ایلام در منطقه مرزی با کشور عراق قرار دارد و یک منطقه جنگی بوده که شهدای بی‌شماری در دوران دفاع مقدس در این منطقه جان خود را فدا کرده‌اند، افزود: مهمات زیادی از زمان جنگ در این منطقه به جا مانده و لازمه شروع کار پاکسازی بود که به همت فعالان در این بخش به اتمام رسید.

فکور تصریح کرد: سه مرحله کار در این منطقه انجام شد؛ مرحله اول، ساخت جاده دسترسی به چاه، مرحله دوم، ساخت محوطه چاه و سلر آن و مرحله سوم، استقرار کمپ حفاری و پشتیبانی آن بود و در همه این مراحل حجمی بالغ بر ۱۰۵ هزار مترمربع خاکبرداری و خاکریزی انجام شد که خوشبختانه کارهای مقدماتی آن به اتمام رسیده است و در مرحله آمادگی برای حفر چاه هستیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ارزش کل پروژه حفاری چاه اکتشافی میدان چنگوله ۲۳.۳ میلیارد تومان است، ادامه داد: تاریخ پایان این پروژه انتهای آبان امسال است که نکته حائز اهمیت درصد پیشرفت پروژه است که جلوتر از برنامه محقق شده است.

فکور افزود: طبق برنامه باید اکنون در نقطه ۲۹ درصد پیشرفت باشیم اما به لطف خدا و همکاری کارکنان سختکوش در شرکت ملی نفت ایران اکنون پروژه به ۴۰ درصد پیشرفت رسیده است که این مهم در مقطع زمانی تابستان با گرمای طاقت فرسای آن منطقه قابل توجه است.

کد خبر 55241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =