تعیین دوباره نرخ برای گاز صنایع به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال اجرای فرمول نرخ‌گذاری جدید در گاز مصرفی صنایع گفت: با این فرمول، بهای گاز به عددی بالاتر از ۵ هزار تومان مصوب سال جاری افزایش خواهد یافت که به صلاح کشور نیست.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد در مورد برخی شنیده‌ها مبنی بر احتمال اجرای فرمول نرخ‌گذاری جدید در گاز مصرفی صنایع و احتمال افزایش بهای گاز به عددی بالاتر از ۵ هزار تومان مصوب شده برای سال جاری، اظهار داشت: وقتی ما در سطح کلان یک سیاستی را برای کشور تعیین کرده و تصمیم‌سازی می‌کنیم، باید تمام جوانب آن را باهم لحاظ کنیم و مدنظر قرار دهیم. مساله سوخت صنایع هم یکی از همین موارد است که حتما باید چند مولفه در زمان تصمیم‌گیری برای آن مدنظر قرار داده شود.

وی ادامه داد: مولفه نخست این است که قیمت سوخت باید متعادل شود تا اینکه هم تعادل در مصرف را حفظ کنیم و هم منابع‌ انرژی را بیهوده هدر ندهیم.

عضو کمیسیون انرژی افزود: مولفه دوم که باید مدنظر قرار گیرد، موضوع تقویت صنایع است، اگر ما نتوانیم به صنایع کمک و از آن‌ها حمایت کنیم، طبیعی است که تضعیف شده و به تعطیلی کشیده خواهند شد. وقتی هم صنایع تعطیل شوند تولید و اشتغال صدمه می‌بیند، این در حالی است که مشاهده می‌کنیم، چندین سال است مقام معظم رهبری شعارهای سال را با محوریت مباحث اشتغال و تولید و لزوم حمایت از این‌ها تعیین می‌کنند و منظور ایشان تبیین اهمیت این دو مقوله و تاکید بر لزوم توجه همه مسئولان و دستگاه‌ها به اهمیت و جایگاه تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما دو بحث جدی در کشور داریم، یکی بیکاری و لزوم ایجاد فرصت شغلی و دیگری حمایت از تولید که این دو تا حد زیادی با یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین ما باید از صنایع حمایت و آن‌ها را تقویت کنیم و به هر شکلی این‌ها را سر پا نگهداریم تا اینکه بتوانند هم سود ببرند، هم صنعت و کار خود را توسعه داده و اشتغال آفرینی کنند و نیروی کار جدید جذب کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس، «مصرف کننده» را سومین مولفه مهم در تصمیم‌سازی‌ها کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که مصرف‌کننده نیز برای کالا و خدماتی که دریافت می‌کند، قیمت متعادل بپردازد، اگر ما قیمت سوخت را برای صنعت افزایش دهیم، بهای تمام شده افزایش پیدا می‌کند و این قیمت روی قیمت نهایی کالا تاثیر دارد و مصرف کننده نیز از آن آسیب خواهد دید. بنابراین این چند مولفه را باید باهم ببینیم و هزینه فایده شود که چه اقدامی مناسب‌تر است.

ناصری‌نژاد در پایان تاکید کرد: در مجموع به نظر من گران کردن قیمت سوخت، اضافه‌تر از رقمی که برای امسال مصوب شده، به صلاح نیست و باعث ضربه به تولید و اشتغال کشور می‌شود.

کد خبر 55247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =