خاندوزی: مرحله جدید برنامه اقتصادی دولت کاهش نرخ تورم است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مرحله جدید برنامه اقتصادی دولت پس از اصلاح نرخ ارز ترجیحی، کاهش نرخ تورم و رونق تولید است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سید احسان خاندوزی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: بعد از اجرای موفقیت آمیز برنامه اصلاحی در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت در مرحله بعدی در مسیر توسعه اقتصادی کشور با کاهش نرخ تورم حرکت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین زمان در ستاد اقتصادی دولت صرف پیگیری مسیر بلند سند تحول اقتصادی آیت الله رئیسی می شود که از جمله آن پایین آوردن نرخ تورم است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وزیر اقتصاد گفت: تورم در کشور از سال ۱۳۹۷ شروع شده و تاکنون مشکلات زیادی را به وجود آورده، اما دولت سیزدهم با برنامه ریزی اصولی به دنبال کاهش آن است.

وی افزود: کنترل و کاهش نرخ تورم در کنار افزایش نرخ درآمد خانوارها و رونق کسب و کار فعالان اقتصادی توامان در دستور کار است که به طور حتم دولت در این مسیر موفق خواهد شد.

خاندوزی اظهار داشت: در کنار موضوعات مطرح شده در مرحله دیگر برنامه اقتصادی دولت، افزایش اختیارات به مدیران استانی در سراسر کشور است تا مسوولان محلی با اختیار کامل نسبت به توسعه‌ اقتصادی منطقه تحت مدیریت خود بدون اخذ مجوز و پیگیری در سطح ملی اقدام کنند.

خاندوزی وزیر اقتصاد به منظور بازدید از جانمایی اجرای طرح آزاد راه قائمشهر به ساری، دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، نشست با مجمع نمایندگان استان مازندران در ارتباط با آزاد راه قائمشهر به ساری، نشست با فعالان اقتصادی استان، نشست با مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرده است.

کد خبر 55268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =