اینترنت بهترین بستر برای توسعه صادرات است

عضو هیات مدیره دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم به روزرسانی قوانین و مقررات صادراتی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای بازارسازی و بازاریابی این حوزه، افزایش دسترسی به اینترنت را یکی از مهمترین عوامل موفقیت در این بخش دانست.

سیدحسین سید آقامرتضی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به نقش مهم صادرات در تقویت جایگاه کشور در تجارت جهانی، افزود: در دنیای امروز صادرات نقش بسیار زیادی در بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورها دارد به طوری که می‌توان با تقویت این بخش و بیمه کردن اقتصاد کشور با عبور از بحران‌های مختلف، مسیر رشد پایدار و مستمر آنها را نیز فراهم کرد.

وی درباره نقش اینترنت در تسهیل و روانی امور مربوط به حوزه صادرات، اظهار داشت: امروزه با گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی، دسترسی به همه بازارهای جهانی فراهم است و هر تاجری می‌تواند بدون کمترین محدودیت به نیازها و اطلاعات هر بازار دیگری دسترسی داشته باشد و بر مبنای آن برنامه کاری خود را تنظیم کند و با تولید و عرضه محصولات مطلوب، ضریب نفوذ خود را افزایش دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: فضای اینترنت حتی در محصولات و خدمات روزمره و سنتی نیز تاثیرگذار بوده به طوریکه امروزه نه تنها شرکت‌های های‌تک و فناور، بلکه همه صاحبان صنایع از این امکان برای توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند؛ در این بین هرچه کسب‌وکار بزرگتر و بیلان مالی شرکتی بیشتر باشد، میزان سرمایه‌گذاری روی صادرات بر مبنای اینترنت بیشتر خواهد بود. در یک کلام می‌توان ادعا کرد اینترنت در حال حاضر بالاترین اثرگذاری را در حوزه صادرات دارد و بهترین بستر برای آشنایی با بازارهای هدف و دسترسی به اطلاعات آنهاست.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر تلفن همراه دارند که از این تعداد نزدیک به ۹۰ درصد به اینترنت دسترسی دارند و بیش از ۵۰ درصد آنان در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال هستند. این آمار و ارقام یعنی یک تاجر می‌تواند ضمن افزایش دانش خود درباره این فضا و ابعاد مختلف آن، با تقویت توانمندی و مهارت خود در این حوزه، درصد موفقیت خود در بازار جهانی و بین‌المللی را افزایش دهد.

سیدآقا مرتضی گفت: هرچند مزایای قابل توجه و چشمگیر کسب و کار الکترونیکی منجر به گسترش این نوع کسب وکارها در کشورهای پیشرفته از دهه‌های قبل شده؛ اما عدم وجود زیرساخت‌های مناسب مانند تجهیزات ارتباطی، کمبود نیروی انسانی ماهر و فقدان محیط حمایتی و دیگر موانع سرعت بکارگیری کسب وکار الکترونیکی را در کشورهای در حال توسعه مانند ایران کندتر کرده که باید تدابیر درست اتخاذ و به کار گرفته شود.

کد خبر 55359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =