الزامات استفاده رمزارز در حوزه واردات/ رانت جدید برای یک عده خاص ایجاد نکنیم

رئیس مجمع واردات ایران با بیان اینکه استفاده از رمزارز در حوزه واردات، درصورت بسترسازی و ایجاد ساختار درست می تواند مفید باشد، گفت: دغدغه ما این است که این کار منجر به ایجاد رانت جدید برای یک عده خاص نشود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علیرضا مناقبی، رئیس هیات مدیره مجمع عالی واردات ایران درمورد استفاده از رمزارزها در واردات، اظهار داشت: هر اقدامی در جهت گشایش در مسیر معیشتی مردم قابل پذیرش و مورد استقبال همه فعالان بازرگانی و بخش تولید است.

وی افزود: طبق اعلام ها، استفاده از رمزارزهای رسمی در واردات از شهریورماه شروع می شود اما این ادعا که با استفاده از رمزارز می توان سلطه دلار را از بین برد خیلی واقعی نیست چون دلار جایگاه خودش را دارد و رمزارز هم جایگاه خودش را.

رئیس هیات مدیره مجمع عالی واردات ایران با بیان اینکه همه کشورهای دنیا از رمزارز استفاده نمی کنند، گفت: رمزارز برای همه قابل استحصال و دسترسی نیست چون برخی کشورها با فیزیکِ پول و مسیر بانکی اقدام می کنند و بنابراین همه کشورهایی هم که با ما در ارتباطند این کار را نخواهند کرد.

مناقبی تصریح کرد: ما مخالفتی با استفاده از رمز ارز در حوزه واردات نداریم اما دغدغه ما این است که این کار منجر به ایجاد رانت جدیدی برای یک عده خاص نشود؛ ضمن اینکه اکثریت تجار و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه گذاران حوزه واردات و صادرات آگاهی و آمادگی بالایی از سازوکار این مساله ندارند.

وی معتقد است که استفاده از رمزارز در حوزه واردات، درصورت بسترسازی و ایجاد ساختار درست می تواند مفید باشد اما در شرایطی که به یکباره مطرح می شود ممکن است واردکنندگان را با چالش هایی مواجه کند.

رئیس هیات مدیره مجمع عالی واردات ایران با طرح سوالی در این خصوص گفت: سوال ما این است که آیا مقررات ثابتی برای رمزارزها تدوین شده که دو ماه دیگر مجدداً دچار تغییر نشود و فعالان این حوزه لطمه نبینند و سوال دیگر اینکه قیمت گذاری رمز ارز به چه صورتی خواهد بود؟

مناقبی با تأکید بر اینکه ما باید خود تحریمی ها را کنار بگذاریم و مقررات زدایی کنیم افزود: آموزش دیدن مردم برای استفاده از این کار در داخل کشور و داشتن قوانین باثبات در این خصوص ضروری است.

کد خبر 55488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =