رشد ۵ درصدی میزان ورودی آب به سدهای کشور

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰) تا ۲۰ مردادماه با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) گرچه از نظر میزان بارش‌ها یکی از خشک سال ترین سال‌های آبی به شمار می‌رود اما بروز پدیده مونسان در طی هفته‌های اخیر سبب افزایش اندک میزان ورودی آب به سدهای کشور و بهبود بیلان روان آب شد.

جدیدترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران هم بیانگر آن است که میزان ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری با رشد ۵ درصدی همراه شده است.

به این ترتیب که در حالی از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۰) تا روز ۲۰ مردادماه میزان ورودی آب به سدهای کشور ۲۹ میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب شده است که این رقم در سال آبی پارسال (ابتدای مهر۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) ۲۸ میلیارو و ۲۰ میلیون متر مکعب بوده که رشد ۵ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۵ درصدی میزان ورودی آب به سدهای کشور

کاهش ۱۹ درصدی خروجی آب از سدهای کشور باهدف تنظیم آب موردنیاز

میزان حجم خروجی آب از سدهای کشور در سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور ۱۴۰۰) ۳۳ میلیارد و ۱۹ میلیون مترمکعب بود که این امر یکی از دلایلی بروز خاموشی‌های گسترده برقی در تابستان پارسال بود اما امسال با اقدام‌های به‌موقع دولت سیزدهم میزان خروجی آب از سدها کاهش داده شد.

براین‌اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ تنها ۲۶ میلیارد و ۸۷ میلیون مترمکعب آب از سدهای خروجی داده شد تا علاوه بر تأمین آب موردنیاز بخش‌های مختلف آب برای تأمین برق هم در سدها موجود باشد.

کاهش ۲ درصدی حجم آب موجود در سدها نسبت به پارسال

درعین‌حال حجم آب موجود در سدهای کشور در سال آبی جاری نسبت به پارسال با کاهش ۲ درصدی روبرو شده است.

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ مردادماه در حالی به رقم ۲۱ میلیارد و ۹۸ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور ۱۴۰۰) ۲۲ میلیارد و ۳۲ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

درصد پرشدگی سدهای کشور در سال آبی جاری هم تا ۲۰ مردادماه ۴۵ درصد گزارش شده است.

کد خبر 55501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =