منفعت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی برای کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، منافع آن در کوتاه مدت برای سهامداران و در بلندمدت به نفع کشور بوده و می‌تواند به زنجیره ارزش افزوده کشور کمک بزرگی کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «مجتبی یوسفی» با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر نقش صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری و دستیابی به رشد اقتصادی کشور تاکید داشته است، افزود: صندوق توسعه ملی، محلی برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمدها است تا بتواند ‌موجب توسعه و ‌نرخ رشد در کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع صندوق توسعه باید به سمت تکمیل زیرساخت‌های کشور سوق پیدا کند، گفت: بازار سرمایه به‌عنوان یک بازار ثانویه در حوزه‌های مرتبط با تامین منابع مالی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است؛ بنابراین اگر صندوق توسعه ملی بتواند با حمایت ویژه از بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی، منابع و تسهیلات مورد نیاز این بازار را تامین کند، به طور حتم شاهد رشد و توسعه بازار سرمایه در کشور خواهیم بود.

یوسفی گفت: همچنین در صورت حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی، منافع آن در کوتاه‌مدت برای سهامداران و در بلندمدت به نفع کشور بوده و می‌تواند به زنجیره ارزش افزوده کشور کمک بزرگی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر صندوق در ایجاد نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین سرمایه، خاطرنشان کرد: با توجه به سهام ارزشمند بسیاری از شرکت‌های بورسی، اگر صندوق توسعه ملی بتواند از توان این شرکت‌ها در جهت رشد و توسعه حوزه‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شود، به طور قطع شاهد اتفاقات مثبت در برخی اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده برای حوزه‌های اقتصادی خواهیم بود.

کد خبر 55531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =