شناسایی ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی با استفاده از فناوری‌های نوین

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد که در ۶ سال گذشته و با استفاده از فناوری‌های نوین، ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی در کشور با ۵ تا ۱۰ درصد ذخایر شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، وجیه الله جعفری صبح امروز (سه‌شنبه) و در رویداد توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، افزود: امروز بخش معدن و صنایع معدنی کشور توانسته نقش حداقلی خود را در حوزه اقتصاد و در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ایفا کند؛ هرچند که جا دارد این اتفاق بسیار بیشتر از سطح امروز باشد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از فناوری‌های روز دنیا در بخش معدن افزود: برای اینکه فضای لازم برای حرکت شرکت‌های دانش بنیان در این مسیر فراهم شود، لازم است تا آنها نقش‌های اصلی را در این حوزه بدست بگیرند.

رییس هایت عامل ایمیدرو با اشاره به شناسایی ۲۷ میلیارد دلار ذخیار جدید معدنی در کشور با استفاده از فناوری‌های جدید، گفت: اگر بخواهیم برداشت درست و مناسبی از این ذخایر داشته باشیم، بازهم نیاز است تا استفاده از فناوری‌های روز را در این عرصه بیشتر کنیم. استخراج بهینه از معادن نیازمند دانش‌های جدید و به روز است.

وی بر ضرورت همراهی و همکاری شرکت‌های بزرگ معدنی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور تاکید کرد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد که بکارگیری دانش روز به ویژه در حوزه فولاد ضروری است زیرا امروز چین و اروپا در حال به صفر رساندن تولید کربن هستند و ما نیز باید از این دانش در تولید محصولات خود بهره گیری کنیم.

کد خبر 55584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =