ظرفیت بخش معدن در اقتصاد ایران سه درصد است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه سهم بخش معدن در تجارت جهانی سه در هزار است، گفت: در ایران پتانسیل ما حدود سه درصد است که خود این موضوع نشان می‌دهد که چه ظرفیتی در این حوزه داریم.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز (سه‌شنبه) و در مراسم «رویداد توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن» که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، افزود: در سال ۱۳۹۸ برای آنکه پلی برای ارتباط بین تولید با استارتآپ‌ها ایجاد کنیم، مرکز نوآوری اتاق تهران را با حضور تعدادی از اعضای جوان هیات نمایندگان تهران راه‎اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات استارتآپ‌های زیادی در کشور وجود دارد، گفت: تلاش کردیم در حوزه تولید و بخش معدن هم استارتآپ‌هایی به وجود بیاید تا ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان با جوانان و استارتآپ‌ها برقرار شود.

نایب رییس اتاق ایران تاکید کرد: معدن و صنایع معدنی بعد از نفت، مهمترین ذخایر کشور است؛ در حالی که سهم معدن در تجارت جهانی ۳ در هزار است، پتانسیل بخش معدن در اقتصاد ایران سه درصد است.

خوانساری گفت: تا قبل از تحریم‌ها، رتبه اقتصادی ایران در اقتصاد دنیا هجدهم بود ولی به دلیل تحریم و نواقصی که داریم، امروز جایگاه اقتصادی کشور به شدت تنزل پیدا کرده است. شرایط اقتصادی کشور نباید این طور باشد که مردم در مضیقه باشند.

وی خواستار بهره‌برداری بهینه از نعمت معادن و ذخایر معدنی کشور شد و افزود: اتفاقی که در بخش آب در کشور افتاده، اصلا شرایط خوبی را به وجود نیاورده و در صورتی که این روند تداوم پیدا کند، در آینده بسیاری از مناطق کشور تبدیل به کویر خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: ما بسیاری از نعمت‌های خدادادی کشور را به هدر داده‌ایم و اگر به موقع و مناسب کاری نکنیم، شاید بعدها افسوی بخوریم؛ باید از دانش‌های جدید و جوانانی که در کشور داریم برای تولید بهینه به ویژه در حوزه معادن استفاده کنیم.

کد خبر 55587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =