ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۹ درصد عبور کرد

آخرین آمار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از ضریب‌ نفوذ بیش از ۱۲۹ درصدی اینترنت در کشور خبر می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور سامانه‌ای طراحی کرده که میزان ضریب نفوذ اینترنت، تعداد مشترکان تلفن همراه، پوشش جاده‌های اصلی و فرعی ریلی کشور را به صورت آنلاین نشان می‌دهد.

۹۴ درصد پوشش جاده‌ای تلفن همراه

بر اساس آخرین آماری که در این سامانه به‌روز شده است، اکنون تعداد مشترکین تلفن همراه به ۱۴۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۸۸ مشترک رسیده و ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۱۶۸ درصد رسانده است. بر اساس این آمار، پوشش جاده‌ای تلفن همراه به بیش از ۹۴ درصد رسیده است.

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند کشور به ۱۰۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۳ مشترک رسیده که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۲ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت و ۹۷ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۳۱ نفر مشترک پهن‌باند سیار هستند.

افزایش ۲ میلیونی تعداد مشترکان اینترنت سیار

اکنون ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۹ درصد عبور کرده است، از این مقدار ۱۳.۱۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت ثابت و ۱۱۶.۴۰ درصد ضریب نفوذ اینترنت همراه است. سال گذشته تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار بیش از ۹۵ میلیون بوده و ظرف مدت کمتر از یک سال حدود ۲ میلیون نفر به تعداد مشترکان افزوده شده است.

۸۲ درصد از روستاهای کشور دارای ارتباط هستند

آخرین آمار نشان می‌دهد اکنون ۲۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۱۱ خط تلفن در کشور دایر است. روستاهای دارای ارتباطات نیز اکنون به ۵۱ هزار و ۴۱۷ روستا رسیده و می‌توان گفت بیش از ۸۲ درصد روستاهای کشور دارای ارتباط هستند.

کد خبر 55608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =