«تامین سرمایه تمدن» مشاور پذیرش برتر سال ۱۴۰۰ انتخاب شد

شرکت تامین سرمایه تمدن در رتبه بندی مشاوران پذیرش در سال ۱۴۰۰ توانست در فاکتور کیفی رتبه نخست و در فاکتور کمی رتبه دوم را بدست آورد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن، برای نخستین‌بار نشست هم‌اندیشی فرابورس ایران و شرکت‌های مشاوره پذیرش با حضور مدیرعامل فرابورس ایران، اعضای هیات پذیرش و شرکت‌های مشاوره پذیرش برگزار شد.

 در ابتدای این نشست میثم فدائی مدیرعامل فرابورس با اشاره به رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در سال ۱۴۰۰ گفت: در جریان این رتبه‌بندی و بر اساس متغیرهای مشخص شده؛  شرکت‌های برتر دسته‌بندی و در سایت فرابورس منتشر شده است.

وی با اشاره به تجربه بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ بیان کرد: تجربه‌های آن سال باعث شد تا تصمیم بگیریم که در فرآیند پذیرش شرکت‌ها برای عرضه‌های اولیه بازنگری شود.

فدایی این بازنگری را تغییر سیاست اعلام کرد نه قانون و افزود: به‌عنوان‌مثال در حال حاضر برای هیئت پذیرش، اولویت بررسی متعلق به شرکت‌هایی است که مدل افزایش سرمایه از سلب حق تقدم هستند البته استثناءهایی هم در این خصوص وجود دارد اما اولویت با این شرکت‌هاست.

مدیرعامل فرابورس موضوع مهم بعدی را گزارش‌های ارزش‌گذاری دانست و گفت: قرار است برای این گزارش‌ها چارچوبی به‌عنوان مدل ارزش‌گذاری مشخص شود چراکه چارچوب‌مند شدن مدل‌های ارزش‌گذاری باعث می‌شود تا مشاوران هم در همان حوزه به بررسی اقدام کنند.

وی به اصلاح برخی رویه‌های داخلی هیئت پذیرش اشاره کرد و در توضیح آن گفت: در این رابطه موضوع توثیق سهام حذف می‌شود و مگر در شرایط خاص، آن را نخواهیم داشت ضمن آنکه در مبالغ سرمایه شرکت‌ها نیز بازنگری شده است.

به گفته فدایی، اصلاحات جدید دستورالعمل پذیرش هم به سازمان بورس ارسال‌شده تا بعد از تصویب پذیرش‌ها در شرایط شفاف‌تری انجام شود.

در این نشست مشاوران پذیرش حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و موارد موردنظر خود در مسیر پذیرش و ورود شرکت‌های جدید به فرابورس پرداختند و در پایان نیز از مشاوران پذیرش برتر سال ۱۴۰۰ قدردانی شد.

براساس این گزارش، تامین سرمایه تمدن در رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در فاکتور کیفی رتبه نخست و فاکتور کمی، رتبه دوم را از آن خود کرد. شرکت‌ کارگزاری بانک ملی نیز در رتبه‌بندی کمی، حائز رتبه نخست و فاکتور کیفی، دوم را به دست آورد.همچنین تامین سرمایه امین در درجه‌بندی کمی رتبه سوم و مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در رتبه‌بندی کیفی جایگاه سوم را از آن خود کردند.

بنابراین گزارش برای تعیین مشاوران پذیرش برتر سال ۱۴۰۰از سوی هیات پذیرش شرکت فرابورس معیارهای جامع بودن مطالب و محتوای امیدنامه ، نبود اشتباه (نگارشی، محاسباتی و ...) در امیدنامه، نبود مغایرت مطالب امیدنامه با سایر اطلاعات، تسلط مشاور پذیرش بر وضعیت شرکت و بیان و ارائه مشاور پذیرش مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 55635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =