وزیر اقتصاد: همدلی و همگرایی قوای سه گانه برای توسعه کم سابقه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر همدلی و همگرایی کم سابقه‌ای بین قوای سه گانه مجریه، قضایی و مقننه وجود دارد که می‌تواند کمک کند تا گره‌های کشور گشوده شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، سید احسان خاندوزی جمعه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: این همراهی در جهت خدمت به بخش تولید و صادرات بسیارموثراست.

وی اضافه کرد: عبور از شرایط کنونی بدون ارتباط همدلانه و همکارانه بین دولت و بخش خصوصی میسر نخواهد شد و باید توجه داشته باشیم بار اقتصاد را فعالان غیردولتی، بیشتر برمی دارند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: نقش دولت نیز در این مسیر، تمهید و زمینه سازی، اعمال مقررات، هدایت و نظارت برای رسیدن به رشد و توسعه است.

خاندوزی با تاکید بر اینکه دولت به سمت تسهیل کارها به ویژه در حوزه تولید و صادرات سوق یافته و اهتمام ویژه ای در این خصوص به کار بسته است، اظهار داشت: ممکن است که نگاه عدم همراهی نیز در بخش هایی از دولت وجود داشته باشد که البته این امر به صورت قاطع مغایر با دستورات رییس جمهور و نگاه هیات دولت است.

وی گفت: دولت اهتمام ویژه ای دارد که با چشم احترام و تکریم به دریافت کنندگان خدمات نگاه شود و دوران سیاست گذاری ما، دوران تکریم تولید و صادرکنندگان است که رسیدن این امر به هدف، نیازمند همکاری و تلاش همه جانبه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه موفقیت فعالان اقتصادی، پیشران توسعه جامعه و رونق اقتصاد است، افزود: فعالان این بخش، ستون های ارزآوری به کشور در این شرایط اقتصادی هستند.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان لزوم توجه به مناطق محروم به ویژه در آذربایجان غربی از سوی دولت، اضافه کرد: این استان و همچنین منطقه ماکو، پایگاه اصلی مراودات با ترکیه به شمار می رود که باید با نگاه ویژه ای به آن توجه شود.

محمدعلی پور اظهار داشت: مرز بازرگان، از مهمترین مرزهای کشور بوده و فعالیت بسیار قابل توجهی در حوزه تجارت بین الملل دارد که توجه ویژه به آن ضروری است.

در این جلسه، مشکلات حوزه بخش خصوصی در آذربایجان غربی نیز مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خاندوزی، در سفری یکروزه به آذربایجان غربی وارد شد و پس از حضور در جمع مردم نمازگزار در مصلای ارومیه، از مرز رازی بازدید کرد و سپس به گفت و گو با فعالان اقتصادی نشست.

کد خبر 55689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =