فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اعلام اینکه فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: مناطق آزاد از قابلیت بسیار بالایی برای خدمات‌رسانی به حوزه دانش‌بنیان کشور و افزایش این درآمدها برخوردارند و در عین‌حال نیازمند نگاهی جدید هستند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سورنا ستاری روز (یکشنبه) در آیین امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان مناطق آزاد ادامه داد: فروش شرکت های دانش بنیان در حال حاضر به مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

وی در این مراسم که با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، افزود: برخی از این شرکت ها در مناطق آزاد تجاری مستقر هستند؛ با اینکه اقداماتی در سال‌های گذشته انجام شده است، توسعه زیست‌بوم نوآوری در این مناطق جای کار دارد.

ستاری بر توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در مناطق آزاد تجاری با هدف استقرار و حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش‌بنیان، حمایت های مالیاتی و راه‌اندازی بازارهای صادراتی تاکید کرد و افزود: مناطق آزاد تجاری به طور حتم می‌توانند قابلیت های بسیار مناسبی را در اختیار حوزه دانش‌بنیان کشور قرار دهند.

وی با اشاره به گستردگی سازمان مناطق آزاد تجاری و همچنین بزرگ شدن حجم فعالیت های حوزه دانش‌بنیان در کشور از رییس سازمان منطقه آزاد تجاری برای مورد توجه و اولویت قرار دادن همکاری های دو طرفه قدردانی کرد.

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان مناطق آزاد در راستای توسعه زیست بوم نوآوری در مناطق آزاد و حمایت های صادراتی از حوزه دانش بنیان امضا شد.

این تفاهم نامه در ۶ ماده صبح روز یکشنبه در محل معاونت علمی و فناوری به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد رسید. زمان شروع همکاری مشترک از تاریخ امضای تفاهم‌نامه توسط طرفین و مبادله آن بوده و اعتبار آن به مدت سه سال شمسی تعیین شده است.

محورهای همکاری

محورهای همکاری با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه و نیازمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق موضوع اصلی عبارتند از:

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مناطق آزاد و ویژه با رویکرد تولید صادراتی: با هدف توسعه فعالیت‌ها و تولیدات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مناطق آزاد و ویژه و استفاده حداکثری از قابلیت‌های مختلف (جغرافیایی، ترانزیتی، قانونی و ...) مناطق آزاد و ویژه.

جذب سرمایه‌خارجی و تولید مشترک با شرکت خارجی و همکاری فناورانه: با هدف مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی به منظور تولید مشترک محصولات در محدوده مناطق آزاد و ویژه با هدف صادرات آن‌ها به مقاصد صادراتی.

تسهیل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق: با هدف تسهیلگری صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از طریق پایانه‌های مرزی موجود در مناطق آزاد و ویژه.

عرضه محصولات دانش‌بنیان و خلاق به تجار خارجی: با هدف ایجاد پایگاه و نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و خلاق در مناطق آزاد به منظور عرضه و فروش.

راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری: با هدف استقرار کسب و کارهای نوآورانه دارای پتانسیل همکاری صادراتی

کد خبر 55735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =