برداشته شدن ۱۵۰۰ شرط دست و پاگیر از مجوزها/ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ۵ میلیارد دلار رسید

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ۱۵۰۰ شرط دست و پاگیر برای اعطای مجوز به جوانان برداشته شد و دراین مدت ۷۵ هزار فعال اقتصادی برخط مجوز دریافت کردند، گفت: در این مدت مجوز سرمایه گذاری خارجی بیش از دو برابر شد و به ۵ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سید احسان خاندوزی روز یکشنبه در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد یکساله وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، گفت: در دولت قبل بی انضباطی های نظام مالی و بودچه ای اثر خود را در اقتصاد به ویژه سفره مردم وارد کرده بود.

وی افزود: اثرات کرونا و گره زدن اقتصاد به موضوع برجام و سردرگمی برجام، عملا موجب بی تصمیمی در بسیاری از سیاست ها شده بود طوری که فعالان اقتصادی چشم اندازی نداشتند که چگونه برنامه اقتصادی خود را ارائه اهند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: دولت سیزدهم تدابیری برای ثبات اقتصادی و حل جالش های اقتصادی در بلندمدت اندیشید و رشد اقتصادی در سه ماهه نخست در دولت تصویب و این به اولین مصوبه اقتصادی تبدیل شد.

خاندوزی گفت: علاوه بر این تلاش شد در مواجهه با کار آفرینان و صادرکنندگان مسائل حوزه تولید و عدالت منطقه ای را برای استان هایی مدنظر قرار دهد که از آنان غفلت شده بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به ثبات بخشی به اقتصاد کلان با کنترل جدی ترازنامه شبکه بانکی که ماهانه رصد می شود، افزود: کنترل نقدینگی از ۴۰.۵ به ۳۷.۵ درصد در ابتدای دولت و جدای از بانک مهراقتصاد شاهد کنترل نقدینگی ۳۵درصدی از ابتدای تیرماه هستیم.

وی افزود: همچنین ۱۵۰۰ شرط دست و پاگیر اعطای مجوز از یکسال گذشته حذف و حالا صدور مجوز تبدیل به روال عادی شده و ۵۷هزار فعال اقتصادی در ۵ ماه گذشته برخط و بدون مراجعه به نهادها مجوز دریافت کرده اند.

شفافیت قراردادهای مالی موجب می‌شود فولاد مبارکه‌ها تکرار نشود

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ با این سئوال که آیا دولت برای بازگشت پول به شرکت‌ دولتی فولاد مبارکه وارد عمل نشده و قصد شکایت از رانت‌خواران آن ندارد، گفت: ناکارآمدی مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه وجود داشت باعث شد در دو ماه اول، وزیر صمت مدیرعامل را برکنار و تیم مدیریتی جدید مستقر کند.

وی افزود: در بحث قصه امور کیفری، دولت کاملا اعتقاد دارد که با دقت بررسی شود و با همه آنانی که از جایگاه مدیریتی سوءاستفاده کردند، با شدت برخورد شود و معتقد است گزارش تحقیق و تفحص مجلس با سرعت در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد.

خاندوزی با بیان اینکه از دولت توقع می رود چاره ای برای تکرار نشدن این مصادیق بیندیشد و امکان چنین دست بازانه وجود نداشته باشد، گفت: این مهمترین وطیفه است که سرفصل اصلاح درجه شفافیت ابرازی برای شرکتهای بورسی و دولتی جزو مسیرهایی است که در دولت دنبال می شود.

وی ادامه داد: اگر می‌توانستیم جزییات را بیشتر شفاف کنیم قبل از تحقیق و تفحص مجلس، توسط خود فعالان اقتصادی انتشار آن اتفاق می افتاد و چه بسا مدیر مربوطه از بیم شفافیت دست به چنین اقدامی نمی زد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اعتقاد دولت به دیوارهای شیشه‌ای، خاطرنشان کرد: در دیوارهای شیشه‌ای این تخلفات کمتر رخ می‌دهد و افشا و شفافیت بیشتر قراردادهای مالی و جزییات کمک می‌کند تا فولاد مبارکه‌ها تکرار نشوند و مسئولان فکر کنند همه چیز جلوی چشم مردم انجام می‌شود.

کد خبر 55736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =