رشد اقتصادی و تجارت خارجی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم است

کارشناس اقتصاد گفت: رشدی تولید ناخالص ملی و تجارت خارجی در دوران دولت سیزدهم رخ داد که حاصل سیاست‌ های درست و از مهم‌ترین اقدامات در جهت توسعه اقتصادی است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، عبدالمجید شیخی اظهار داشت: این دولت اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیت کشور انجام داده است که همه این اقدامات درهم‌تنیده است که مهم‌ترین این اقدام برداشتن شرطی کردن اقتصاد با غرب بود که دولت ناشایسته یازدهم و دوازدهم بر کشور تحمیل کرده بود.

وی گفت: گره‌ای را که دولت قبل بر مسائل کشور با برجام بسته بود، این دولت باز کرد و عملاً نشان داد که می‌تواند در مسائل اقتصادی گشایش بی‌قیدوشرط ایجاد کند و بطور مثال بدون قید روابط با چند کشور غربی متجاوز، می‌توان در پیمان‌های بین منطقه‌ای عضو شد.

کارشناس اقتصاد افزود: افزایش صادرات، تنظیم واردات و بهبود فضای کسب‌وکار از دیگر اقداماتی است که می‌توان در این دولت دید، دولت آیت‌الله رئیسی نشان داد که ما می‌توانیم و توانستن بااراده عملی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم جهادی در حوزه تجارت خارجی عملکرد گفت: رشدی که در تولید ناخالص ملی، تجارت خارجی و انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای، سوآپ گازی و مقدماتی که در راه باز شدن راه ابریشم و کریدور شرق و غرب آسیا اجرا شد دستاوردهای بسیار خوبی برای اقتصاد خواهند داشت و به‌خصوص باز شدن این کریدورها به دلیل وجود ایران در چهارراه اتصال تجارت می‌تواند آثار و برکات بسیاری را به ارمغان بیاورد.

شیخی ابراز داشت: این اقدامات نشانگر این بود که دولت مصمم و جهادی عمل کرده است. با همکاری قوه قضاییه از یک طرف راه تخلفات در عرصه اقتصادی را تنگ‌تر و بسته است و از طرف دیگر به بهبود فضای سالم کسب‌وکار در عرصه‌های مختلف پرداخته است و البته باز هم هنوز جای کار دارد.

وی تأکید کرد: این دولت زمینه‌های تقویت اقتصاد داخلی را با اهتمام به فضای کسب‌وکار و تقویت صنایع فراهم کرده است.

کارشناس اقتصاد از اهتمام دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل خانواده‌ها داشتن مسکن است که در این دولت ساخت حداقل چهار میلیون مسکن در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با ساخت‌ و ساز مسکن بیش از ۳۰۰ رشته شغلی دیگر به راه می‌افتد و موتور اقتصاد کشور به حرکت درآمده و شاهد ارتقای اقتصاد در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

کد خبر 55830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =