وابستگی بیش از ۸۰ درصدی در حوزه چاپ/ نگاه ویژه وزارت صمت به صنعت چاپ

مدیرکل دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صمت با ابراز تاسف از اینکه بیش از ۸۰ درصد وابستگی در حوزه چاپ وجود دارد، گفت: چاپ سومین صنعت مبتنی بر فناوری در جهان است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مونا ابروفراخ» در نشست هم اندیشی فعالان صنعت چاپ همزمان با هفته علوم و فناوری چاپ ایران اظهارداشت: با برنامه ریزی در این صنعت می‌توان نگاه راهبردی و کلان به صادرات محصولات داخلی با فناوری‌های جدید انجام داد.

وی درباره نقشه راه و برنامه راهبردی وزارت صمت در خصوص صنعت چاپ، گفت: این صنعت از جمله صنایع پیشران محسوب می‌شود و در برنامه های وزارت صمت نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد که تشکیل دفتر تخصصی در این حوزه نشانگر این مدعاست.

ابروفراخ با بیان اینکه بومی‌سازی، توسعه همه‌جانبه و خوداتکایی و جریان سازی در این حوزه از مهمترین اهداف پیش رو در این صنعت است، افزود: تولید محتوا در حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارتاپی فعال در صنعت چاپ و محصولات سلولوزی مورد حمایت وزارت صمت است.

برپایه این گزارش، این نشست با هدف بومی‌سازی، خود اتکایی و انجام پژوهش‌های کاربردی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار برگزار شد.

کد خبر 55849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =