۸۲ درصد از کالاهای مانده در انبارهای سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: با اهتمام دولت سیزدهم در رسیدگی و ساماندهی به انبارهای اموال تملیکی بیش از ۸۲ درصد از انبارها تعیین ‌و تکلیف شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سید عبدالمجید اجتهادی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از کالاهایی که دو دهه گذشته در انبارهای گمرک، اموال تملیکی و یا در بنادر مانده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.

وی افزود: رییس جمهور در مهرماه سال ۱۴۰۰ سه موضوع اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی، تدوین و اصلاح لایحه ساختاری امور این سازمان و ساماندهی انبارها و تسریع در تعیین و تکلیف کالا را مورد تاکید قرار داده بودند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ساختار جدید سازمان باعث سرعت بخشیدن به تعیین و تکلیف کالا شده است، گفت: ادارات در همه استان‌ها با ساختار جدید در حال ایجاد است.

اجتهادی بیان کرد: ساختار جدید ادارات اموال تملیکی در استان‌ها باعث شد تا ۲ هزار و ۲۰۰ تن کالا که در بندر شهید رجایی که مانده بود، فاسد شود و با اقدامات خوبی که صورت گرفت، در استان هرمزگان کالاها معدوم شد.

وی تاکید کرد: امروز نیز یک هزار و ۵۰۹ تن کالا معدوم شد که با ارز و به‌صورت قانونی وارد شده بود؛ اما تاریخ مصرف آنها گذشته بود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان داشت: کالاهای مدت‌زمان طولانی در انبارها مانده‌اند که هزینه انبارداری کالاها بیش از هزینه فروش است که برای مالک آن مقرون به‌صرفه نیست از این رو پیگیر ترخیص کالا نمی‌شوند.

اجتهادی با بیان اینکه هفته گذشته اولین محموله کالاهای این سازمان در بورس کالا عرضه شد، گفت: این شروع خوبی بود که باید از این ظرفیت قانونی برای عرضه شفاف کالاها استفاده و اقدام کرد.

وی گفت: هرچند مشکلات عدیده‌ای برای ورود به بورس کالا وجود دارد؛ اما وزیر اقتصاد تاکید داشتند تا از طریق بورس اقدام کنیم که اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به تعیین تکلیف کالاها، گفت: آزبست‌هایی که در گمرک غرب تهران بود، مشکلات عدیده‌ای داشت که در این مورد نیز تعیین تکلیف صورت گرفت و از کشور خارج شد و هزینه‌ای برای امحای آن پرداخت نشد.

وی خاطرنشان کرد: ذرت‌های مانده در بندر امام خمینی و همچنین کرمانشاه را نیز تعیین تکلیف کردیم.

اجتهادی با اشاره به امحای خودروهای خارجی گفت: تکلیف قانونی بود که طبق مصوبه‌ای، قطعات خودرو ها را در اختیار سه دانشگاه برتر صنعتی قرار بدهیم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: در خصوص خودروی خارجی پیشنهادهایی به دولت داده شد که فروش به مناطق کیش و قشم صورت گیرد که هنوز تصویب نشده و قرار است تا تعدادی از خودرو ها در اختیار تشریفات دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گفته وی، ضوابط فروش خودروها در چند روز آینده از سوی وزیر اقتصاد اعلام می‌شود.

اجتهادی با بیان اینکه ۱۲ هزار مترمربع به ظرفیت سالن انبارهای اموال تملیکی افزوده شده است، بیان کرد: در ۱۱ماهه دولت سیزدهم، ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که شاهد رشد چشمگیر در این عرصه هستیم.

وی ابراز داشت: ۲۱۴ درصد در تشکیل پرونده‌ها افزایش داشتیم تا با اجرای اقدامات شاهد از بین نرفتن کالاها باشیم؛ ‌چرا که امحای کالاها هزینه بر است.

به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، ۱۹۳ درصد در فروش و ۲۶۱ درصد در اعلام کالاهای متروکه رشد داشته‌ایم.

اجتهادی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان‌ها ‌مانده است، گفت: تعداد زیادی رای برائت دارد این ماینرها مجاز وارد کشور شده است؛ با وجود اراده قوی که داریم به لحاظ دستورالعمل‌هایی که ابلاغ شده نتوانستیم اعاده کنیم از ابتدای مهرماه اعاده می‌شود.

وی تاکید کرد: به علت مدت‌زمان طولانی، تعدادی از ماینرها افت کیفیت شده‌اند، در همین راستا توانیر که در بحث تامین برق کشور دغدغه دارند باید ورود کنند ضمن اینکه ضوابط استفاده از رمز ارزها نیز اعلام شده است.

کد خبر 55928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =