بررسی و الحاق درخواست‌های کارآفرینان به لایحه بودجه ۱۴۰۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمیته‌ای متشکل از وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک ها، نمایندگان مجلس و کارآفرینان به منظور بررسی و الحاق درخواست‌ها و پیشنهادهای کارآفرینان به قانون بودجه سال آینده تشکیل می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، احسان خاندوزی در جلسه‌ای با حضور کارآفرینان با اشاره به موضوعاتی که مطرح کرده اند گفت: وزارت اقتصاد، موضوعاتی، چون "امکان دسترسی کارآفرینان به تسهیلات، متناسب با مالیات عملکرد پرداختی"، "امکان انتشار اوراق توسط شرکت‌های تولیدی" یا "برخورداری از تضامین دولتی، متناسب با صادرات شرکت‌های تولیدی" و ... را در دستور کار قرار خود قرار خواهند داد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: باید در یک بسته عملکردی کوچک، چند موضوع اصلی کارآفرینان را که نیازمند موافقت قانونگذار است و مواردی مثل مشکلات ناشی از اعمال قانون جدید ارزش افزوده و یا قانون مبارزه با قاچاق بر عملکرد تولیدکنندگان را در کارگروهی مشترک بین سازمان برنامه و بودجه، بانک ها، نمایندگان مجلس با حضور بخش خصوصی جمع بندی شود.

خاندوزی افزود: ماحصل جلسات این کارگروه، باید تا پیش از آذر ماه مشخص و در قالب چند بند، به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ الحاق شود و درخواست من از فراکسیون حمایت از کارآفرینان در مجلس این است که با همکاری در تصویب آن، کمک کنند، با رفع مشکلات، جمع زیادی از فعالان اقتصادی منتفع شوند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سخنان یکی از کارآفرینان در خصوص عوارض صادرات برخی محصولات لبنی گفت: اگر قرار بر تداوم رویه سابق بود، احتمالا باید صادرات بعضی محصولات، با توجه به نیاز بازار داخل، ممنوع می شد، اما چون ما اراده مان بر عدم ممنوعیت صادرات به منظور لطمه نخوردن به اعتبار تولیدکنندگان داخلی است، گفتیم که اگر می‌خواهید تنظیم بازار کنیم، این کار را بوسیله ابزارهای بازار محور و مثلا با افزایش دو یا سه درصد عوارض انجام دهیم؛ این همان اتفاقی است که در مورد این دسته از محصولات رخ داده است.

گفتنی است، برخی مشکلات و درخواست‌های مطروحه کارآفرینان در نشست با وزیر اقتصاد از جمله مسائل ناشی از تصمیمات دولت در سال گذشته در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، تغییرات ایجاد شده در معافیت ها، وابسته بودن تأمین سرمایه کشور به بازار پولی و طرح درخواست عدم اخذ مالیات از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و تولیدی بود.

پیگیری نحوه اجرای ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پوشش خطرات ناشی از افزایش سالانه بیش از ۱۰ درصدی نرخ ارز برای شرکت‌های تولیدی از طریق درج در بودجه‌های سنواتی توسط دولت از دیگر درخواست‌های کارآفرینان حاضر در جلسه بود که وزیر اقتصاد قول مساعد برای پیگیری جدی آن داد.

در این جلسه، لارگانی نماینده مردم فلاورجان، عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون حمایت از کارآفرینان مجلس، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مسئولان سازمان امور مالیاتی حضور داشتند.

کد خبر 56027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =