رییس کل گمرک ایران: پرویزخان نقش مهمی در صادرات دارد

رییس کل گمرک ایران گفت: پرویزخان یکی از مرزهای مهم کشور است و نقشی مهم در صادرات خارجی کشور دارد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، علیرضا مقدسی در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان با اشاره به میزان صادرات کالا در این مرز، افزود: امسال در پنج ماهه اول ۳۲۲ میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۷۵۳هزار و ۸۹ تُن از این مرز رسمی به عراق صادر شده و می تواند رونق تجارت خارجی را در منطقه رقم بزند.

وی اظهار داشت: نیاز است برای تقویت زیرساخت های موجود در مرز رسمی پرویزخان با هماهنگی سایر دستگاه ها، تسریع برای انجام اقدامات لازم و مطلوب صورت گیرد.

رئیس گمرک ایران گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مرز پرویزخان مهم است و در بازدید امروز از این مرز ضمن تاکید بر این موضوع تصمیماتی در خصوص محوطه سازی، ساماندهی حوزه کارگری، تکمیل سرویس‌های بهداشتی بخش کارگری و ایجاد امکانات و دیگر موارد گرفته شد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

کد خبر 56097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =