افزایش تولید نفت ایران از میدان مشترک با عربستان

مدیرعامل گروه پتروپارس از اتمام حفاری دومین چاه میدان نفتی مشترک فروزان و افزایش تولید نفت از این میدان مشترک با عربستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از پتروپارس، «سید شمس‌الدین موسوی» با اشاره به اینکه چاه شماره ۰۳-۱۲ حفاری و به تولید رسیده است، گفت: این عملیات به اتمام رسید و با توجه به شرایط بستر، ۹۵۰ متر از طول ۳۳۷۹ متری آن به صورت افقی حفاری شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ظرفیت اولیه چاه، روزانه یک هزار بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود، افزود: طی روزهای گذشته جریان دهی از این حلقه چاه آغاز شد و تمیزکاری چاه نیز توسط همکاران ما انجام شد.

موسوی با بیان اینکه پس از حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی فروزان در اردیبهشت‌ماه سال جاری، این دومین چاهی است که بر اساس تعهدات گروه پتروپارس به کارفرما تحویل می‌شود، یادآور شد: تعهد ما برای حفاری در میدان نفتی فروزان ۲۶ حلقه چاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل کارفرما خواهد شد و با برنامه‌ریزی و روندی که در پیش داریم تلاش خواهیم کرد که در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرعامل گروه پتروپارس با اشاره به اینکه در حوزه مهندسی، تامین کالا، خدمات فنی و اجرایی در این میدان از ظرفیت‌های ایرانی استفاده می‌شود، بیان کرد: به لطف خدا، امکانات و توانمندی‌های داخلی، ما را از پیمانکاران خارجی بی‌نیاز کرده و به جز موارد بسیار محدود در تامین کالا، مابقی خدمات توسط شرکت‌های داخلی تامین و اجرا شده که این امر باعث افتخار و غرور ملی است.

گفتنی است میدان نفتی فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارک در خلیج‌فارس واقع شده و با میدان نفتی مرجان کشور عربستان مشترک است.

کد خبر 56188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =