تشکیل ۸ پرونده فساد با گزارش‌های مردمی/ پاداش سوت زنان به زودی پرداخت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در روزهای اخیر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید گزارشگری فساد که در پنج استان گشوده شده است، هشت پرونده تشکیل و در گزارش‌های تایید شده پاداش ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای گزارشگر به‌زودی واریز می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی» با تشریح جزئیات سامانه گزارش تخلفات زیر مجموعه‌های اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت مردمی همان‌طور که درب اطلاعات ناگشوده را برای همه مردم ایران گشوده تا همه محرم و مطلع باشند که در شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، ابربدهکاران بانکی و حوزه مالیاتی چه می‌گذرد، در حوزه نظارتی هم دست مدد خود را به سمت مردم دراز کرده است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل جدید گزارشگری فساد(سوت زنی)هر کدام از کارکنان دولت و همه مردم چنانچه گزارش‌های تخلفات و فسادها در زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی داشته باشند می‌توانند، به‌صورت برخط در سامانه سیستم مدیریت سوت زنی وزارت اقتصاد ثبت کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اطلاعات از سوی کمیته‌ای صحت سنجی می‌شود، ادامه داد: دریافت و بررسی اطلاعات گزارشگر یا سوت زن تخلفات با حفظ کامل محرمانگی و امنیت شغلی خواهد بود مگر اینکه گزارشگر فساد مایل به افشای آن باشد و در آن مورد کمک می‌کنیم که تقدیر رسانه‌ای انجام شود.

خاندوزی تأکید کرد: از محل عایدات سوت زنی، حداکثر سه درصد و تا سقف یک میلیارد تومان به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: در همین روزهای اول، ۸ مورد پرونده از استان‌های فارس، آذربایجان، همدان، سیستان و بلوچستان و تهران گشوده شده است.

وزیر اقتصاد افزود: بررسی‌های لازم انجام و از بین پرونده‌های اعلامی، یکی -دو مورد تأیید شده است و پاداش ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی برای اطلاع دهنده این تخلفات در نظر گرفته شده که به‌زودی به حسابشان واریز خواهد شد .

خاندوزی در پایان گفت: اگر یک مأمور دولتی تخلف کند و یا چشم روی فساد ببندد اما ۸۵ میلیون ایرانی با چشم‌باز، اتاق شیشه‌ای برای ساختن جامعه عاری از فساد بسنده کافی است.

کد خبر 56189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =