توافق صادرات نفت ایران به ازبکستان در پی سفر رئیس جمهور به تاشکند

معاون امور بین الملل وزیر نفت از صادرات نفت به ازبکستان و توسعه صادرات نفتی ایران در آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، احمد اسدزاده در گفتگو با رسانه ملی افزود: در سفر اخیر که با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت انجام شد و سفر قبلی که ما با یک هیئتی از وزارت نفت و برخی شرک‌ های خصوصی نفتی گاز و پتروشیمی با ازبکستان داشتیم در مجموع پنج تفاهم نامه با ازبکستان امضا و یک نقشه راه کلی برای همکاری‌ها با این کشور تنظیم شد.
وی با بیان اینکه پالایشگاه‌های ازبکستان با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: این کشور دارای دو پالایشگاه عمده نفتی است که ۲۳۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی دارند.
اسدزاده ادامه داد: در مذاکرات اخیری که با ازبکستان داشتیم مقرر شد برای احیا و بازسازی این پالایشگاه‌ها، نفت ایران به پالایشگاه‌های این کشور صادر شود.
وی در خصوص زمان اجرای تفاهمات گفت: در جلسه رؤسای جمهور مقرر شد در هفته آینده‌ای که نمایشگاه ایران پلاست در کشورمان برگزاری می‌شود هیئتی از ازبکستان به ایران سفر کند و در قالب ۴ کارگروه، این موضوعات با جزئیات بیشتری دنبال شود کارگروه بالادستی و پایین دستی، نیروی انسانی و کارگروه تجارت این چهار کارگروه عمده‌ای است که مقرر شد از هفته آینده هیئت ازبکستانی بیایند و فرآیند پیگیری این توافقات را دنبال کنیم.

کد خبر 56293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =