لزوم فعال‌تر شدن دیپلماسی اقتصادی برای بهره‌گیری از مزایای دیپلماسی اقتصادی

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: به‌منظور استفاده هرچه تمام‌تر از مزایای حضور در پیمان شانگهای، باید دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش فعال شده و بخش خصوصی درگیر این مساله شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، «محمدرضا نجفی منش» در خصوص عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، افزود: به‌طور قطع همه پیمان‌های منطقه‌ای بر اساس منفعت کشورهای عضو طراحی می‌شود و اگر غیر از این بود کشورهایی همچون روسیه، چین و هند در آن عضویت نمی‌یافتند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم از این فرصت تاریخی نهایت استفاده را ببریم، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش فعال شده و بخش خصوصی هرچه بیشتر درگیر این مساله شود.

این مقام صنفی با اشاره به منافع کلی حضور در این پیمان بین‌المللی، تصریح کرد: کسب منفعت با عضویت رسمی در پیمان شانگهای بستگی به حرکت خودمان دارد که چگونه از این فرصت بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: قطعه سازان کشور هرچند هنوز برنامه‌ خاصی در این زمینه طراحی‌ نکرده‌اند، اما به‌طور حتم برنامه ویژه‌ای در این زمینه باید تدوین و پیگیری شود.

ایران روز جمعه گذشته (۲۵ شهریورماه) به صورت رسمی به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای در آمد. سران کشورهای چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان عضو این نهاد اقتصادی منطقه‌ای هستند.

کد خبر 56375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =