صادرکنندگان قمی به دنبال حضور موفق در بازارهای آفریقایی هستند

مدیرکل گمرکات قم گفت: بازار کشورهای آفریقایی ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه کالاهای ساخت قم دارد که در همین رابطه صادرکنندگان استان در برنامه‌های خود به دنبال حضور موفق در این بازار هستند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، اسفندیار دریکوندی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قمی در حال حاضر توجه ویژه‌ای به ظرفیت مناسب بازار کشورهای آفریقایی دارند و در همین راستا سفرهای تجاری خود را برای شناخت دقیق بازار آن و کالاهایی که در این کشورها نیاز است، آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در کشورهای آفریقایی، مسلمانان بسیاری زندگی می‌کنند که علاقه‌مند به استفاده از کالاهای ساخت ایران و به خصوص شهر قم (به دلیل جایگاه فرهنگی که این شهر در جهان اسلام دارد) هستند و همین موضوع از جمله مزیت‌هایی است که موجب شده بازار آفریقا در کانون توجه فعالان اقتصادی استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر فواید صادرات کالاهای ساخت قم به کشورهای آفریقایی، آشنا شدن فعالان اقتصادی استان با تجار این کشورهاست که موجب می‌شود آنان نیز با ظرفیت‌های اقتصادی قم آشنا شوند و همین مساله زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در طرح‌های اقتصادی و تجاری را برای دو طرف فراهم می‌کند.

دریکوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صادرات استان قم، بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه،‌ ۱۴۰ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۵۸۷ دلار کالا از گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.

وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری قم در سال جاری، تاکید کرد: این میزان صادرات در قالب تعداد سه‌هزار و ۳۱۷ اظهارنامه و به وزن ۱۶۶ هزار و ۹۳۲ تُن صورت گرفته‌است که از نظر وزنی بیش از ۱۱۷ درصد و از نظر ارزش دلاری حدود ۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر 56377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =