۵۰۴۰ محدوده اکتشافی تا ۲ هفته دیگر واگذار می شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری پنج‌هزار و ۴۰ فقره محدوده اکتشافی، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و معادن متروکه تا دو هفته دیگر خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، امید قالیباف روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این واگذاری تا دو هفته دیگر در ۳۱ استان و جنوب استان کرمان در چهار گروه هشت استانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: صلاحیت فنی و مالی افرادی که می‌خواهند در این مزایده شرکت کنند از امروز در سامانه وزارت صمت در قسمت کاداستر معدن احصا شده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مزایده معادن یادشده ۲ ماه و نیم به طول خواهد انجامید که سبب رشد بخش معدن در ۶ ماهه دوم سال خواهد شد. لین مزایده به گونه ای است که شاهد رانت و فساد در آن نخواهیم بود.

سخنگوی وزارت صنعت در خصوص حقوق دولتی معادن گفت: حقوق دولتی به صورت هوشمند و کاملا الکترونیکی طراحی شده و اکنون ۳۵ درصد معادن از این ساز و کار استفاده می کنند تا دو هفته دیگر ۱۰۰ درصد معادن از آن استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به شرایط بسیار خوب امروز شرکت هپکو که از محدودیت ها و مسدود شدن حساب ها فاصله گرفته، افزود: امروز به معدنکاران الزام شده که تا زمانی که ظرفیت هپکو پاسخگوی نیاز آنها است باید از آن خریداری کرده و بقیه نیازهایشان را وارد کنند.

قالیباف یادآور شد: با در نظر گرفتن متوسط عمر ۳۰ سال به عنوان سن فرسودگی، پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی نیاز داریم اما اگر عمر فرسودگی را به ۲۰ سال کاهش دهیم بیش از ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی مورد نیاز است، این در حالی است که توان تولید هپکو کمتر از یک‌هزار دستگاه است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ماشین آلات معدنی بیشتری وارد کشور شده است و این مهم بدون امضای طلایی و رانت انجام شده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: امروز نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون اقتصادی مجلس با کاهش حقوق ورودی ماشین‌آلات معدنی موافقند.

کد خبر 56417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =