آغاز صادرات کاتالیست به روسیه/ پول صادرات سوخت به لبنان دریافت شده است

وزیر نفت با اعلام اینکه صادرات سوخت به لبنان در سال گذشته انجام شده و پول آن را دریافت کرده ایم، از آغاز صادرات کاتالیست به روسیه خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی ایران در تکمیل زنجیره پتروشیمی اظهار داشت: بیش از ۴۶۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند که مواد اولیه عمدتاً شرکت‌های دانش‌بنیان را تامین می کنند.

وی با اشاره به طرح چالش های متنوعی از سوی شرکت کنندگان فعال در بخش‌های صنایع تکمیلی، هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و تولیدکنندگان خوراک صنایع پایین دستی، پتروشیمی را صنعتی ارزآور و باارزش افزوده بالا ذکر و تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال از نظر وزنی و ریالی و دلاری صادرات فرآورده های پتروشیمی رشد مطلوبی داشته، ضمن آنکه سال گذشته نیز ۱۲.۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات تولیدات شرکت های پتروشیمی به سامانه نیما تزریق شد.

به گفته اوجی، وزارت نفت حمایت از زنجیره صنایع تکمیلی را ادامه خواهد داد و توصیه شد تا زنجیره صنایع تکمیلی در مناطق کم‌برخوردار فعال شود.

وی با اشاره به اینکه عمده واحدهای پتروشیمی صنایع مادر هستند، ادامه داد: با وجودی که در دهه قبل برای تکمیل زنجیره ارزش اقدام مطلوبی صورت نگرفت؛ اما در دولت سیزدهم عمده برنامه‌ها برای توسعه صنایع تکمیلی این بخش است.

وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی، صنعتی با ارزآوری بالاست و با توجه به فاکتورهای اقتصاد مقاومتی بازگشت سرمایه بالایی دارد. البته وزارت نفت برای تأمین خوراک این بخش تدابیر مناسبی اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی ایرانی تاکنون فناوری های مورد نیاز را از شرکت‌های خارجی وارد کرده اند، گفت: به لطف افزایش توان شرکت‌های فعال پتروشیمی و سازندگان کاتالیست اکنون صادرات کاتالیست به روسیه آغاز شده و پیش بینی می شود طی ۴ سال آینده در تولید کاتالیست خودکفا شده و افزایش صادرات این محصول را داشته باشیم.

اوجی در خصوص صادرات سوخت به لبنان و شایعات مربوط به آن، گفت: روند صادرات سوخت به لبنان سال گذشته نیز انجام و پول صادرات سوخت به لبنان نیز دریافت شده است.

کد خبر 56428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =