صادرات کالا به عراق از بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه از سرگرفته شد

ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه روز چهارشنبه با پایان بازگشت زایران اربعین و آمادگی طرف عراقی از سرگرفته شد.

به گزارش اگزیم نیوز، بهروز قره‌بیگی با بیان آنکه صادرات کالا از ۲ گمرک چذابه و شلمچه پس از هماهنگی بین بخشی و آمادگی تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی عملیاتی شده است، افزود: همزمان با بازگشایی دوباره مرزهای تجاری چذابه و شلمچه ، صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای غیرنفتی روانه بازار عراق شدند.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا به عراق از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه سبب رونق اقتصادی منطقه می شود، اظهار داشت: واحدهای گمرکی چذابه و شلمچه از چند روز قبل نیز آمادگی خود را برای از سرگیری صادرات کالا اعلام کرده بودند.

پارسال حدود یک میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی شامل انواع مواد غذایی، تره بار، لوازم خانگی، آبزیان پرورشی و مصالح ساحتمانی از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه به عراق صادر شد.

صادرات کالا به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه از ۱۴ شهریور همزمان با اوج گیری عزیمت زایران اربعین حسینی و نداشتن آمادگی طرف عراقی برای واردات کالا از این مرزها متوقف شده بود.

برخی از بازرگانان و تجار محلی در این بازه زمانی کالاهای خود را از مرز دریایی خرمشهر صادر کردند.

مرز دریایی خرمشهر در ۲ هفته اخیر در زمینه صادرات کالا به بنادر بصره و ابوفلوس عراق فعال و شبانه روزی بود.

پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زایران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با استان‌های عراقی میسان و بصره روابط تجاری، فرهنگی و آموزشی دارد.

کد خبر 56435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =