تولید برق هسته‌ای ایران به مرز ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت رسید

فرآیند تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط شرکت روسی «TVEL» تامین می‌شود و این شرکت در سال ۲۰۲۰ وظیفه تامین سوخت ۷۳ راکتور در ۱۳ کشور جهان را برعهده دارد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، نیروگاه اتمی بوشهر از اوایل سال ۱۳۹۰ در حال تولید ۱۰۲۰ مگاوات برق برای شبکه سراسری کشور است.

تا تاریخ ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۱ این نیروگاه بزرگ به تنهایی ۴۹ میلیارد و ۷۹۶ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه سراسر کشور تحویل داده است.

بر این اساس یکی از مهمترین سوالات مطرح شده پیرامون این نیروگاه فرآیند تامین سوخت به منظور تولید برق در راکتور هسته‌است.

سوخت نیروگاه اتمی بوشهر از کجا تامین می‌شود

براساس اطلاعات مندرج در تارنمای شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران، ســوخت نیروگاه اتمی بوشهر از کشور روسیه و شــرکت تولیدکنندۀ سوخت هسته‌ای «TVEL » تأمین می‌شود.

شرکت «TVEL » در سال ۲۰۰۴ گواهینامه انطباق سیستم مدیریت کیفیت با استانداردهای جهانی ۹۰۰۱ ISO را دریافت کرده است. بر این مبنا مؤسســات تولید کنندۀ اصلی این شــرکت نیز در ســال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۳ برای دریافت گواهینامه مورد بازرســی قرار گرفته و بر اســاس استاندارد بین‌المللی کیفیــت ۲۰۰۰:۹۰۰۱ ISO، گواهینامه را دریافت کردند.

مطابق آمار مندرج در تارنمای شرکت روسی، در ابتدای ســال ۲۰۲۰ ،این شرکت وظیفه تأمین سوخت هسته‌ای ۷۳ راکتور قدرت در ۱۳ کشور جهان را بر عهده دارد.

کد خبر 56460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =