تکمیل طرح ریلی چابهار نیازمند ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای کشور گفت:راه آهن چابهار در سه فاز تعبیه شده که برای اتمام این طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از صدا و سیما، خیرالله خادمی اظهار داشت: بزرگ‌ترین طرح ریلی کشور، چابهار است که نزدیک ۱/۹ میلیون متر مکعب بتون ریزی دراین طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ۶۲۸ کیلومتر مسیر ریلی بندر چابهار تا زاهدان ۳۵ کیلومتر پل و تونل است، خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۴ درصد بوده وکارهای زیر سازی روبه اتمام است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناها افزود: این مسیر ریلی به چند فاز تقسیم شده فاز اول زاهدان - خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد است که بعد از بازدید کارشناسی راه آهن شرایط برای بهره برداری فراهم میشود فاز دوم از چابهار به نیک شهر است وفاز سوم قسمت میانی طرح که صعب العبور وکوهستانی است نیز با روند خوبی پیش رفته است برای تمام این محور ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

آقای خادمی یاداور شد: سال ۹۸ از صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیون یورو برای این طرح اختصاص یافته است حدود ۳۵۰۰ نیرو در این طرح مشغول به فعالیت هستند، پیش بینی می‌شود این طرح تا ۱۴۰۳ به پایان برسد و برای تامین مالی این طرح هم از تهاتر نفتی و صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود.

کد خبر 56474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =