چالش ارزی تولیدکنندگان پلی یورتان/ با نصف ظرفیت کار می کنیم

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران گفت: در حال حاضر کارخانه های ما با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند و این در شرایطی است که واردات محصولات مشابه ساخت داخل در صنعت پلی یورتان، انجام می شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، مجید صفی‌نیا در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت تولید داخل در صنعت پلی یورتان بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز تولید می‌شود.

وی افزود: اگر تعرفه ترجیحی منطقی به واردات تعلق گیرد، مطمئنا می‌توانیم ظرفیت‌های خالی تولید محصولات نهایی زنجیره پلی‌یورتان را به مدار تولید بیاوریم.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران تصریح کرد: تولیدکننده ایرانی همان ارزی را می‌گیرد که واردکننده می‌گیرد و مواد اولیه تولیدکننده داخلی با همان تعرفه‌ای وارد می‌شود که محصول نهایی ساخته شده با همان تعرفه وارد می‌شود،

وی گفت: این ظلم به تولیدکنندگان داخلی است، در همه دنیا دولت‌ها به دنبال این می‌گردند که کدام محصولات از لحاظ تولید داخلی به حد نیاز بازار داخلی رسیده تا تعرفه ترجیحی بگذارند تا از صنعت داخلی حمایت کنند، اما متأسفانه در کشور ما شاهد هستیم که این اتفاق صورت نگرفته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران ادامه داد: تولیدکنندگان صنعت پلی یورتان برای اینکه در بازار داخلی بتوانند سهمی از بازار داشته باشند، مجبور شده‌اند سود خود را به حد زیادی کاهش دهند.

صفی‌نیا با بیان اینکه در بخش پلی‌یول به خود کفایی رسیده‌ایم و نیازی به واردات نداریم؛ اظهار داشت: علاوه بر این اغلب کارخانه های فعال درصنعت پلی‌یورتان، طرح‌های توسعه ای دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانش صنعت پلی یورتان در ایران نهادینه شده و می‌توانیم با شرکت‌های خارجی فعال در این صنعت، از نظر کیفی رقابت داشته باشیم، تاکید کرد: در خاورمیانه و آسیای میانه، صنعت پلی‌یورتان ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر ایزوسیانات برای خوراک بیشتر در اختیار داشته باشیم، قدرت بیشتری نیز خواهیم داشت.

وی گفت: پتروشیمی کارون برای صنعت پلی‌یورتان، پایگاه بسیاری خوبی است چرا که بخش قابل توجهی از نیاز ایزوسیانات این صنعت در پتروشیمی کارون تولید می‌شود، آینده این صنعت، آینده ای روشن و مترقی است، به شرطی که حمایت‌های دولت و وزارت صمت از این صنعت صورت بگیرد.

کد خبر 56500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =