رشد ۵.۳ درصدی سرمایه‌گذاری مجوزهای صنعتی تا پایان مردادماه

واکاوی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از سرمایه‌گذاری حدود پنج هزار و ۲۱۵ هزار میلیارد ریالی برای صدور مجوزهای صنعتی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه است؛ آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵.۳ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از آمارهای یادشده، در پنج ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۱۷۹ فقره جواز تاسیس صنعتی در کشور صادر شد که ایجاد اشتغال ۲۴۴ هزار و ۷۲۹ نفری از آنها انتظار می‌رود.

براساس این گزارش، در مدت مذکور ۲ هزار و ۵۴۴ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۷۰۷ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریالی و اشتغال ۴۸ هزار و ۸۹۵ نفری صادر شد.

بررسی آمارهای پنج‌ماهه همچنین حاکی است: در این مدت ۳۶۱ فقره پروانه اکتشاف معدنی (رشد ۱.۴ درصدی)، ۱۸۳ فقره گواهی کشف (رشد ۶.۴ درصدی) و ۲۰۲ فقره پروانه بهره‌برداری معادن (رشد ۵.۸ درصدی) در کشور صادر شد.

اشتغال پروانه‌های صادره بهره‌برداری معادن در این مدت با رشد ۱۰۵.۵ درصدی در هم‌سنجی با پارسال سه هزار و ۷۱۵ نفر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین هزینه عملیات اکتشاف تا پایان مردادماه به ۹۷۷ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حاکی از رشد ۲۰.۱ درصدی است.

کد خبر 56535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =