تدوین بخشنامه ساماندهی واردات پوشاک از طریق ته‌ لنجی و کوله‌بری

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: بخشی از واردات پوشاک قاچاق از طریق ته‌لنجی، کوله‌بری و مسافری انجام می‌شود که اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حال تدوین بخشنامه‌ای است تا واردات با روش‌های ذکر شده ساماندهی شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، از آنجا که پیش از این مساله جولان پوشاک قاچاق در سطح عرضه چندین بار توسط اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران مطرح شده بود، مجید افتخاری عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در اظهارات خود در رابطه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه بیان داشت: پوشاک اولویت پنجم دولت برای مبارزه با قاچاق کالاست و با وجود همه درخواست‌های بخش خصوصی برای مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق، طرح‌های مقابله با پوشاک قاچاق از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: قاچاقچیان در شرایطی قرار دارند که می‌دانند هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد.

ستاد مبارزه با قاچاق در مبارزه با کالاهای قاچاق کم‌کاری نکرده است

اما حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در رابطه با اقدامات ستاد در مبارزه با کالاهای قاچاق نظر دیگری دارد.

وی در این رابطه در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی بیان داشت: پوشاک، لوازم یدکی و قطعات اتومبیل، لوازم خانگی، برخی مواد غذایی، تلفن همراه، تبلت، لوازم التحریر و غیره از جمله محصولاتی است که شناسه کالا برای آنها تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه ابتدای سال جاری ارز پرونده‌های قاچاق ۴۹۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۹۹۴ هزا رو ۱۸۴ تومان بوده است، گفت: این امر حاکی از آن است که کم‌کاری در این رابطه صورت نگرفته است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: دستگاه‌های مرتبط می‌توانند با استعلام لازم کالای قاچاق را شناسایی کند و در صورت محرز شدن کالای قاچاق اقدام قانونی مناسب را انجام دهند.

وی افزود: اگرچه برخی اصناف انتظار برخورد بیشتر با کالاهای قاچاق را دارند اما به اندازه کافی همکاری نمی‌کنند و برای پرداخت مالیات کمتر، کد شناسه را دریافت نمی‌کنند و بر روی محصول نهایی نیز درج نمی‌کند.

تدوین بخشنامه ساماندهی واردات پوشاک از روش های کوله‌بری، مسافری و ته‌لنجی

در این‌باره، هوشیار فقهی درباره‌ اقدامات اتاق اصناف ایران در زمینه مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق بیان داشت: مساله مبارزه با پوشاک قاچاق باید از مبدا واردات انجام شود که در این بخش اتاق اصناف وظیفه‌ای بر عهده ندارد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به واردات پوشاک قاچاق از طریق کوله‌بری، مسافری، ته لنجی، گفت: متاسفانه به علت عدم حجیم بودن پوشاک، بخشی از واردات قاچاق از این طریق انجام می‌شود که اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا در صدد تدوین بخشنامه‌ای است تا واردات از روش‌های ذکر شده ساماندهی شود.

وی اظهار داشت: اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف در رابطه با مبارزه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه همکاری‌های لازم را با ستاد مبارزه با قاچاق انجام می‌دهد و در گشت‌های مربوطه براساس نیاز قطعا در کنار ضابطان حضور خواهیم داشت و در شناسایی کالاهای قاچاق از غیرقاچاق کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن شناسه پوشاک گفت: این امر در شناسایی پوشاک قاچاق بسیار کمک می‌کند.

کد خبر 56540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =