رشد ۲۴ درصدی صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از رشد ۲۴ درصدی صادرات از گمرکات استان به لحاظ ارزشی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ارزش صادرات انجام شده از گمرکات خوزستان بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون دلار بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، بهروز قره بیگی در خصوص آخرین وضعیت صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش سه میلیارد و ۹۰۱ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است.

وی با اشاره به رشد صادرات از گمرکات خوزستان از نظر وزنی و ارزشی، افزود: صادرات کالا از گمرکات استان از نظر ارزشی ۲۴ درصد و از لحاظ وزنی ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به مقاصد صادرات کالای غیر نفتی عنوان کرد: کشورهای چین، عراق، آلمان، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه و کشورهای جنوب شرق آسیا را مهمترین مقصدهای کالاهای صادراتی ایران از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی ادامه داد: محصولات کشاورزی و غذایی، تره‌بار، آبزیان پرورشی، وسایل مکانیکی و فرآورده‌های پتروشیمی مهمترین اقلام صادراتی هستند که به مقاصد موردنظر صادر می‌شوند.

وی با اشاره به آمار واردات کالا از گمرکات خوزستان به داخل کشور گفت: در نیمه نخست امسال ۸ میلیون و ۸۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است که میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر، روغن خام خوراکی، کنجاله سویا، مواد اولیه و وسایل مکانیکی و الکترونیکی مهمترین اقلام وارداتی به کشور هستند.

کد خبر 56562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =