صادرات قم در ۶ ماهه نخست امسال به مرز ۱۷۰ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از قم در ۶ ماهه نخست سال جاری به مرز ۱۷۰ میلیون دلار رسید و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۶۲۹ دلار کالا در قالب چهار هزار و ۲۵۷ اظهارنامه و وزن ۱۹۶ هزار و ۲۱۸ تُن از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این حجم صادرات علاوه بر رشد ۵۶ درصدی از لحاظ ارزش، از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به این که تراز تجاری استان در ۶ ماهه سپری شده از سال جاری مثبت بوده‌است، افزود: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۳۲ هزار و ۴۵۷ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۶۸۸ اظهارنامه به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۸۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

وی ادامه داد:‌ بیشتر کالاهای وارد شده به استان‌ قم را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهد و به همین دلیل حجم قابل توجهی از واردات به قم در مسیر افزایش توان تولید و در نهایت صادرات استان است.

دریکوندی گفت: گمرکات قم در مسیر توسعه اقتصادی استان تمام توان خود را برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای اداری مرتبط با صادرات و واردات کالاها و ترخیص هرچه سریعتر کالاهای مورد نظر فعالان اقتصادی به کار گرفته‌است و اکنون اکثر امور اداری مرتبط با این اداره کل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کد خبر 56564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =