وزیر اقتصاد: مهار تورم جزو سیاستهای اصلی دولت است

وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: مهار تورم از سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم است که اقدامات در این زمینه به صورت ثابت و مستمر پیگیری و رصد می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کل کشور در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: یکی از مهمترین ارکان‌ اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و همچنین در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظامات مالیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری پیشرفته از لحاظ اقتصادی را سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفتهای اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه عملکرد ۶ ماهه امسال امیدوار کننده است، بیان کرد: انتخاب جشنواره شهید رجایی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: سر فصل مهم دولت مردمی اعتماد به فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و اهالی کسب و کار است، از حدود چهار و نیم میلیون اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ارائه شده در کشور طی سال گذشته حدود سه و نیم میلیون اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی و با اعتماد به مودیان حقیقی مورد پذیرش قرار گرفته و حدود یک میلیون از طریق موتور ریسک سازمان امور مالیاتی و با تمرکز به مودیان پر خطر مورد بررسی قرار گرفته است.

خاندوزی در خصوص سهولت دسترسی فعالان کسب و کار و مودیان مالیاتی به پرونده‌های مالیاتی و یا گواهی عدم بدهی مالیاتی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم هم گفت: در این مورد مقرر شده است تا پایان پاییز امسال تمام گواهی‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ شود که این مساله موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت خواهد شد.

وی بیان کرد: مرور عملکرد سازمان‌های امور مالیاتی استان‌های مختلف و شناسایی نقاط قوت و ضعف این سازمان‌ها در خصوص راهبردهای مالیاتی کشور در سال دوم دولت مردمی از جمله اهداف اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد است.

کد خبر 56591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =