مجلس از توسعه صادرات حمایت می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خانه ملت به‌طور قطع حامی صادرات هستند و هر پیشنهادی که دولت در قالب لایحه برای برداشتن محدودیت‌ها، تعریف مشوق‌ها و تسهیل صادرات داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، «رضا تقی‌پور انوری» در جریان افتتاح بیست و دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت، افزود: برای توسعه صادرات کشور، نمایندگان مجلس نیز طرح‌ها و پیشنهاداتی داشته و دارند.

وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم با توجه به توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، در این زمینه ابتکار عمل را به دولت بدهیم تا در مراحل بررسی با مخالفت دولت مواجه نباشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درخصوص موضوع خودکفایی در تامین ماشین‌آلات و تجهیزات، خاطرنشان‌کرد: در این مساله، اندازه بازار، حجم نیاز و نوع فناوری مهم است و اینکه تصمیم گرفته شود که اینها می‌تواند به صورت کامل ساخت داخل باشد یا خیر؟

وی بیان‌داشت: از آنجا که تنوع ماشین‌آلات زیاد است، شاید منطقی نبوده و همچنین از نظر اقتصادی به‌صرفه نباشد که بخواهیم همه آنها را تا لایه‌های آخر به صورت داخلی تولید کنیم.

تقی‌پور ادامه‌داد: اکنون وزارت صمت نیز چنین برنامه‌ای را تدوین کرده و در عین حال نیاز است تا به نیاز بازار و درخواست‌های سرمایه‌گذاران نیز اهمیت داده شود.

ممنوعیت واردات ماشین‌آلات دارای مشابه داخلی

وی گفت: مطابق قانون، واردات ماشین‌آلاتی که مشابه داخلی دارند ممنوع است و دولت نیز به خوبی این موضوع را رعایت می‌کند.

به گفته این نماینده مجلس، سیاست‌های کلی تعرفه‌ای از سوی مجلس تعریف می‌شود، اما جدول تعرفه‌ها در اختیار دولت است که در مباحث بودجه‌ای وارد می‌کند.

تقی‌پور ادامه‌داد: یکی از مشکلات موجود، عدم اطلاع کامل صنعتگران داخلی از توانمندی‌های یکدیگر است، اما نمایشگاه‌ها فرصتی هستند تا تبادل اطلاعات و آشنایی بین شرکت‌ها انجام شود.

استانداردهای خودرویی آماده است

وی همچنین درخصوص تصویب قانون ساماندهی خودرو در خرداد ماه امسال و فرصت سه‌ماهه وزارت صمت برای تدوین و ارائه استانداردهای مربوطه، خاطرنشان‌کرد: مطابق آخرین گزارش وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس، استانداردهای خودرویی آماده است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس براز امیدواری کرد با واردات رسمی خودروها در آینده نزدیک، شاهد کاهش التهابات در بازار خودرو باشیم.

براساس این گزارش، بیست و دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت امروز با حضور ۴۲۶ شرکت داخلی و خارجی از جمله چین، آلمان، ژاپن، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، مالزی، تایوان کره جنوبی، لهستان و مجارستان در بیش از ۳۱ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

۶۶ شرکت از شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه صنعت دانش بنیان هستند.

این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز (نهم تا دوازدهم مهرماه)‌ همه روزه از ساعت هشت تا ۱۵ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

کد خبر 56649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =