کشف ۱۱۶ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در ۶ ماه نخست امسال

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۱۱۶ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در کشور و دستگیری ۳۹ هزار متهم در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سرهنگ امینی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۰ هزار پرونده مربوط به قاجاق کالا و ارز تشکیل شده است، افزود: در این باره ۳۹ هزار متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که ارزش کشفیات انجام شده حدود ۱۱۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در این مدت ۲۱ هزار دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد که ۷ هزار دستگاه از آن‌ها خودروهای سبک «شوتی» اند.

وی میزان افزایش کشفیات امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک و ۷ دهم برابر اعلام کرد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره کشفیات حوزه لوازم یدکی گفت: بیش از ۹۰۰ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و ۸۴۱ متهم به قاچاق لوازم یدکی هم بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ارزش کشفیات در این حوزه را بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تخمین زد و افزود: یک میلیون قطعه لوازم یدکی در این مدت کشف و تحویل سازمان اموال تملیکی شد و ۱۲۵ فقره پرونده ملی مهم و سازمان یافته هم در این زمینه تشکیل شد.

کشف ۳۶۰ میلیون نخ انواع محصولات دخانی در ۶ ماه

وی گفت: در ۶ ماه نست امسال بیش از ۳۶۰ میلیون نخ انواع محصولات دخانی قاچاق کشف و ضبط شده است.

سرهنگ امینی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال حدود ۳۶۰ میلیون نخ انواع محصولات دخانی کشف و ضبط شده است، ارزش این کشفیات را بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تشکیل شده که ۷۲ مورد از آن‌ها پرونده‌های ملی مهم و سازمان یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: تاکنون هزار و ۲۸۴ متهم در حوزه قاچاق محصولات دخانی دستگیر و ۳۹۶ دستگاه انواع خودرو از آن‌ها کشف و توقیف شده است.

وی بیشترین فراوانی این کشفیات را در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، هرمزگان، کردستان، فارس، کرمانشاه و همدان عنوان کرد.

کد خبر 56699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =