صالح‌آبادی از اعلام خبرهای خوش درباره آزادسازی منابع ارزی خبر داد

رییس کل بانک مرکزی در خصوص آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده کشور گفت: پیشرفت‌های عملی در این زمینه ایجاد شده و به زودی خبرهای خوشی اعلام می‌شود. این منابع متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است و بانک می‌تواند از آن استفاده کند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، علی صالح‌آبادی در حاشیه مراسم رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه پیشرفت‌های خوبی در زمینه آزادسازی ارز انجام شده است و نمی‌توانم جزییات بیشتری ارایه دهم؛ اما در روزهای آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می‌شود. حساب‌هایی نیز برای واریز ارز معرفی شده است.

وی افزود: منابع ارزی، جزئی از دارایی‌های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورداستفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از ۴۰ سال شد که به طور رسمی هم در این خصوص اطلاع رسانی کریدم.

صالح‌آبادی تاکید کرد: در خصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته‌های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف‌های مقابل اعلام شده و نمایندگان دو طرف در حال پیگیری این موضوع هستند.

کد خبر 56705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =