ظرفیت ناوگان دریایی کشور به ۳۰ میلیون تن رسید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت ناوگان دریایی کشور به بیش از ۳۰ میلیون تن رسیده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز سه شنبه در همایش روز جهانی دریانوردی در محل این سازمان اظهار داشت: سالانه ۵۳ هزار تردد دریایی در کشور انجام می‌شود و ما نیاز داریم که سالانه ۵۰۰ تا یک هزار نفر پرسنل جدید به دریاهای کشور اضافه شود.

وی افزود: ظرفیت ناوگان دریایی ما به بیش از ۳۰ میلیون رسیده و بخش خصوصی هم تعدادی ناوگان تحت پرچم یا بدون پرچم در اختیار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: برای اعزام نیرو به خارج از کشور با محدودیت‌های قانون خدمات کشوری همراه هستیم در حالی که باید نیروهای دریایی دانش روز دنیا را بیاموزند و از مسئولان می‌خواهیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای تأمین نیروی سازمان بنادر کمک کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مسئولیت آب‌های سرزمینی تا ۲۰۰ مایلی برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است و این سازمان در ۵۰ کنوانسیون دریایی عضویت دارد و در نوار ساحلی نیز ساخت و ساز تا ۶۰ متر از ساحل باید با اجازه سازمان بنادر و دریانوردی باشد در حالی که در مناطق آزاد رؤسای این مناطق ادعای حاکمیت بر سواحل را دارند.

صفایی ادامه داد: طبق قواعد ساحل تا ۱۰ کیلومتر بر دریا اثر می‌گذارد و دریا هم تا ۱۰ کیلومتر بر ساحل اثر دارد و ساخت‌وسازهای نوار ساحلی باید با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

کد خبر 56720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =