وزیر راه:‌ حمل‌ ونقل کشور با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار تا ۴ سال آینده متحول می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه تحول در بخش دریا، ریل و هوایی تا چهار سال آینده با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «رستم قاسمی» شامگاه دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی که در محل سازمان بنادر و دریانوردی  برگزار شد، افزود: از همه کسانی که در بخش دریا اعم از شیلات، نفت کش و کشتیرانی تلاش دارند تشکر ویژه دارم و از حضور مهندسان دریایی نیز تشکر می کنم.

وی گفت: از «حبیب الله سیاری» مرد بزرگ دریایی ایران که تلاشهای زیادی در جزایر جنوبی خلیج فارس داشتند و در برنامه امشب حضور دارند نیز قدردانی می کنم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش دریایی کشور مظلوم واقع شده و نتوانستیم از ظرفیت دریا که می توانست پایه اقتصاد کشور باشد، استفاده کنیم.

قاسمی ادامه داد: کریدورهای جاده ای و ریلی به بنادر ما به طور کامل متصل نیست، این درحالیست که ایران می تواند مهم ترین نقش ترانزیتی را داشته باشد.

وی گفت: امروز امنیت دریا در ایران برقرار است، اما باید بتوانیم از موقعیت ژئوپلتیکی ایران استفاده کنیم. ۲۰۰ میلیون تن بار در منطقه وجود دارد و می تواند از کریدور ایران جابجا شود.

وزیر راه افزود: هر ۱۰ روز یکبار بار کود از روسیه به هند ارسال می شود که می تواند از مسیر ایران باشد. تکمیل ظرفیت کریدورها و افزایش ترانزیت کشور بعد از نفت می تواند درآمد بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

وزیر راه گفت: بعد از یکسال تلاش در وزارت راه، امروز به مرحله ای رسیدیم که بتوانیم در بخش تحول حوزه ریلی و بندری تا ۲۰ میلیارد دلار هزینه کنیم. خبر خوش اینکه این ظرفیت در اختیار ما قرار گرفته و به زودی شاهد تحول بزرگی در بخش دریا ریل و همین طور هوایی هستیم.

بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی آزاد شده است

قاسمی همچنین در پایان مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت بازرس بازداشتی شما چه شد، گفت: بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی آزاد شده است.

وی همچنین درباره اینکه آیا مجوز پرواز هواپیماهای توپولف صادر شده که اخیرا یک ایرلاین از اورهال هواپیمای توپولف خبر داده است، گفت: هواپیماهای توپولف مجوز پرواز را در ایران ندارد.

کد خبر 56722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =