شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار مسکن سوریه آمادگی دارند

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های بازرگانی و تجاری و همچنین در پروژه‌های ساخت بزرگ مسکن تأکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در سفر به دمشق در دیدار با «حسین عرنوس»، نخست‌وزیر سوریه بر حمایت تهران از سوریه تاکید و اظهار داشت: ایران در کنار مردم و دولت سوریه می‌ایستد.

وی افزود: ما در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی در کنار سوریه هستیم و می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته و در زمینه‌های بازرگانی و تجاری و همچنین در پروژه‌های ساخت بزرگ مسکن مشارکت داشته باشیم.

همچنین در این دیدار، نخست‌وزیر سوریه با تشکر از رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: از شرکت‌های ایرانی که مایل به سرمایه‌گذاری در سوریه هستند استقبال می‌کنیم.

حسین عرنوس در این دیدار با اشاره به حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم و کشور سوریه، گفت: از رهبر، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های همه جانبه و مستمر از سوریه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نخست‌وزیر سوریه افزود: در شرایط سختی که برای تامین نفت و مشتقات آن مواجه هستیم، از ایران تشکر می‌کنیم که برای تامین نفت به ما کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: ما در محاصره ناعادلانه‌ای قرار داریم و از سرمایه‌گذاران ایرانی که مایل به حضور در سوریه هستند استقبال می‌کنیم.

عرنوس با اشاره به روند بازسازی سوریه پس از وقوع جنگ و ایجاد خرابی‌های حاصل از جنگ ۱۱ ساله، گفت: گشودن افق‌های وسیع‌تر همکاری بین دو کشور به نفع دو ملت و دو کشور است و از همکاری‌های مشترک نتایج مثبتی ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در هنگام ورود به دمشق با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و معاون وزیر اقتصاد سوریه روبرو شد.

همچنین قاسمی در این سفر دیدارهایی با وزیر اسکان، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز خواهد داشت.

کد خبر 56763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =