وزیر صمت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی کشور اختصاص یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با همراهی بانک مرکزی برای نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی کشور اختصاص یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه بازدید از شرکت فرآورده های لبنی کاله در آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه صنعت یکی از اولویت های اساسی در دولت سیزدهم است که باجدیت برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری در حوزه صنعت و تولید کشور در سال های گذشته مطلوب نبوده است، گفت: اکنون در برخی از شهرهای کوچک کشور به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی قابل توجه مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد اما در برخی دیگر از شهرهای بزرگ کشور به دلیل کمبود بنگاه های اقتصادی مادر و بزرگ با مشکل بیکاری جوانان مواجه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید در ارتباط با اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه صنعت با برنامه ریزی اصولی دقت داشت تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار و متوازن در تمام نقاط کشور باشیم.

فاطمی امین با اشاره به روند به نسبت مطلوب تولید در کشور، اضافه کرد: میزان صادرات کشور از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌ گذشته ۲۴ درصد افزایش یافت.

وی افزود : در برخی از حوزه های صادراتی و کشورهای هدف در این حوزه در زمان مذکور شاهد رشد چشمگیر صادرات هستیم و به عنوان مثال امسال صادرات از ایران به برخی کشورهای آفریقایی ۱۰۰ درصد و به روسیه ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی از واگذاری معادن کشور به افراد دارای اهلیت خبر داد و گفت: در هفته آینده واگذاری پهنه یا محدوده اکتشافی معادن در کشور به مزایده گذاشته می‌شود. همچنین احیای یک هزار و ۲۰۰ معدن راکد کشور در دستور کار است که با فعال سازی آن شاهد ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهیم بود.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

کد خبر 56775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =