سخنگوی دولت: یارانه‌ها همچنان به طور نقدی پرداخت خواهد شد

سخنگوی دولت اعلام کرد: پرداخت یارانه‌های نقدی تا زمانی که زیرساخت‌های لازم فراهم شود، به طور نقدی ادامه خواهد داشت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی بهادری جهرمی» امروز (سه‌شنبه ۱۹ مهرماه) در نشست خبری هفتگی خود، گفت: با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای پرداخت یارانه بصورت کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است در حال حاضر همین رویه پرداخت یارانه ها به‌صورت نقدی ادامه خواهد داشت.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی این ماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد؛ در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

بهادری جهرمی درباره کندی اینترنت و فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی که در روزهای اخیر بسیاری از کسب و کارها دچار زیان شده ‌اند، گفت که مسئولان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

احیای کارخانه نساجی مازندران

سخنگوی دولت با اعلام خبر احیای یک واحد تولیدی گفت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز در این مجموعه تولیدی احیا می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین به وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آنها قرار دادیم.

بهادری جهرمی درباره احیای یکی از کارخانه‌های غیرفعال نیز توضیح داد: فعال شدن دوباره صنعت نساجی مازندران در قائمشهر خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند؛ با این اقدام ١٠٠ شغل جدید احیا و مطالبات کارگران از محل منابع کارخانه پرداخت می‌شود.

افزایش ۳.۶ درصدی خرید گندم

سخنگوی دولت همچنین به خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید که ۳.۶ درصد بیشتر از پارسال بود.

وی ادامه داد: با دستور رییس جمهور بدهی‌ و مطالبات کشاورزان تسویه شده و دولت با جدیت به دنبال حمایت از کشاورزان است.

سرپرستی زاهدی وفا تا معرفی گزینه جدید ادامه دارد

بهادری جهرمی درباره تمدید مدت سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از رأی نیاوردن و اینکه وزیر پیشنهادی چه زمانی معرفی خواهد شد، گف ت: تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد و طی روزهای آینده گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی می شود.

با همکاری دولت و مجلس گام خوبی برای افزایش حقوق کارمندان برداشته می شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره لایحه افزایش حقوق کارمندان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین منظور دولت در تلاش بود تا آنهایی که حقوق کمتر می‌گیرند و از آثار تورم متضرر می شوند، مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد : یکی از اولویت های دولت در متناسب سازی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان این است که پرداخت ها باید عادلانه باشند که پیش از این در بحث حقوق کارگران و معلمان اعمال شد.

دستاوردهای سفر مخبر به روسیه

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به روسیه توضیح داد: آقای مخبر در نشست کشورهای ساحلی خزر، هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کرد که مهمترین آن تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک است و در صورت تحقق می تواند یک بازار حدود ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد و به خنثی سازی تحریم ها کمک‌ کند.

وی با اشاره به آغاز احداث راه آهن رشت - آستارا ادامه داد: تلاش برای تکمیل کریدور شمال - جنوب از دیگر موضوعات مهم بود که می تواند چهار کشور ساحلی دیگر را به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند وصل کند.

سخنگوی دولت تلاش برای یکسان سازی فرکانس های برق و تبادل انرژی، توافق برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک و موافقت با پیشنهاد ایران برای همکاری های نفت و گاز و گردشگری و محیط زیست و امنیت غذایی را از دیگر دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهور به روسیه برشمرد.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: در این سفر قراردادهایی منعقد شده است که اجرای آنها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

درمان دردهای مزمن معیشتی نیاز به زمان دارد

سخنگوی دولت درباره تاکید دولت بر مبارزه با فساد و برگزاری جلسات هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: اقدامات این ستاد منوط به برگزاری جلسه نیست و اولویت دولت از بین بردن ساختارهای فسادزا و زیرساخت‌های ایجاد فساد است.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هم گفت: مسیری که دولت برای وضعیت معیشت و حل مشکلات اقتصادی آغاز کرده است، با جدیت تداوم دارد و آثار این تصمیم گیری ها در شاخص‌های اقتصادی کم و بیش آشکار است و برای درمان دردهای مزمن باید زمان داد.

کد خبر 56916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =