رشد ۶۱ درصدی ارزش معاملات بورس کالا

ارزش کل معاملات شرکت بورس کالای ایران از ابتدای سال جاری ۴.۴۲۷.۸۹۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۱ درصدی داشته است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن، از ابتدای سال ۱۴۰۱ حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی به ترتیب ۱۰۴ و ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کردند و در همین مدت حجم و ارزش معاملات قراردادهای مشتقه به ترتیب ۴۶ درصد کاهش و ۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشتند.

طبق بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری محصولات صنعتی و معدنی ۶۰درصد، ‌ محصولات پتروشیمی ۲۲درصد و محصولات نفتی ۱۶ درصد ارزش معاملات بازار فیزیکی را به خود اختصاص داده اند که بیشترین تاثیر در ارزش معاملات این بازار داشتند.

در دادوستدهای هفته گذشته بورس کالانشان می دهد ارزش معاملات بازار فیزیکی ۱۳۷.۳۳۷میلیارد ریال و حجم معاملات معادل ۲.۱۶۸ هزار تن بود که به ترتیب ۳۰ و ۱۵ درصد نسبت به هفته ماقبل خود رشد کرده است.

بنابر این گزارش، از ابتدای سال ۱۴۰۱حجم و ارزش معاملات بازار مالی به ترتیب ۲۶۳ و ۱۸۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

خلاصه معاملات محصولات مورد بررسی:

بیشترین حجم معاملات در محصولات مورد بررسی متعلق به گندله و شمش بلوم و بیلت به ترتیب با ۱۷۰ و ۱۴۹ هزار تن می‌باشد.

بیشترین رقابت روی محصول مربوط به وکیوم باتوم و ورق سرد با ۳۴ و ۱۵ درصد افزایش است.

بیشترین تغییرات نرخ هفتگی مربوط به وکیوم باتوم و ABS به ترتیب با ۱۰ و ۴ درصد افزایش، منو اتیلن گلایکول و شمش آلومینیوم با ۱۳ و ۶ درصد کاهش است.

ورق گرم، سبد میلگرد مخلوط، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی در این هفته فاقد معامله بوده‌اند.

کد خبر 56919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =