استاندار سمنان: ۶۲ میلیون دلار کالا طی ۶ ماه از استان صادر شد

استاندار سمنان گفت: ۱۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۶۲ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از گمرک این استان صادر شد که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، سیدمحمد رضا هاشمی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود: طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات کالا از استان سمنان هفت درصد از لحاظ وزنی افزایش یافت.

وی ادامه داد: کالاهای تولیدی استان سمنان طی ۶ ماهه نخست سال جاری با متوسط ارزش دلاری ۸۵ دلار، به ۲۹ کشور صادر شده است.

استاندار سمنان با بیان آنکه کارگروه توسعه صادرات استان در راستای شناسایی چالش‌ها و رفع دغدغه‌ها باید به طور مستمر برگزار شود، گفت: تمام کالاهای تولیدی سمنان باید در بخش صادرات به نام استان ثبت شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان نیز ششم شهریور امسال در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۲۷‌ هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون دلار از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۱ از این استان صادر شد، گفته بود: صادرات از مبدا گمرک استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نسبت به واردات پنج برابر شده است.

علی سعدالدین افزود: درآمدزایی گمرک استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰۰ درصدی به ۳۸ میلیارد تومان رسید.

استان سمنان نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی دارد که با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند.

این استان دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری از جمله در بخش معدن و صنعت است و به گفته کارشناسان، رتبه نخست از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور دارد.

بر پایه گزارش‌ها، در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده، بیش از ۶۲۶ معدن وجود دارد و سالانه افزون بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است؛ البته بر پایه شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود ذخیره معدنی این استان بیش از ۲ و نیم میلیارد تن باشد که این میزان ذخیره چشمگیر، در کشور کم‌نظیر است و قابلیت سرمایه‌‎گذاری توسط بخش خصوصی دارد.

کد خبر 56965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =