رشد سه برابری صدور مجوز واگذاری زمین به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه هزینه اجرا و تکمیل زیرساخت‌ های شهرک‌های صنعتی بر عهده دولت است، گفت: در یک سال اخیر صدور مجوز واگذاری زمین به بخش خصوصی سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: تامین هزینه اجرا و تکمیل زیرساخت‌ها بر اساس ماده ۵۴ به عهده دولت است که این قانون در استان اجرا نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: براساس ماده ۵۴ قانون حمایت از استقرار شهرک‌ها، به دولت اجازه داده شده در قالب بودجه سنواتی کمک‌های لازم را به شهرک‌ها و نواحی دولتی و غیردولتی در تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و دیگر زیر ساخت‌ها تا درب واحدها انجام دهد که این قانون در استان اجرا نمی‌شود.

پیرموذن با بیان اینکه حرکت بخش خصوصی در استان رو به رشد است، گفت: در یک سال اخیر صدور مجوز واگذاری زمین به بخش خصوصی سه برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمینی برای واگذاری به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی اردبیل وجود ندارد و اخیرا با حمایت استاندار اردبیل ۲۵۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای تولیدی با هدف رونق تولید و اشتغال واگذار شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان ادامه داد: بخش خصوصی ۲ سال است دنبال زمین برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی است که لازم است زمین موردنیاز با تامین زیرساخت‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار داده شود.

پیرموذن یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان را نبود بودجه برای تامین زیرساخت‌ها دانست که هنوز بودجه‌ای در این زمینه به شهرک‌ها پرداخت نشده است.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان از امکانات شهرداری در زیر ساخت‌ها استفاده نمی‌کند در حالی‌که یک درصد درآمد واحدهای تولیدی در اختیار شهرداری‌ها است.

کد خبر 57177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =