معاون وزیر صمت: نتایج اصلاحات کوتاه‌مدت اقتصادی دولت نمایان شده است

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: براساس شاخص ها اشتغال کشور ۴۲۲ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در رشد اقتصادی و صادرات هم اتفاقات خوبی افتاده که تمامی اینها به عنوان نتیجه اصلاحات کوتاه مدت دولت در کشور مشاهده می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در همایش روز صنعت و معدن کرمان افزود: روند اقدامات اقتصادی صورت گرفته با همکاری مجلس شورای اسلامی و باوجود همه فشاری که به صنعت ما آمد در کل خوب و نوید بخش است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد اقتصادی ۶ ماه نخست سال جاری در حوزه صنعت به معنی نویدی برای حوزه اشتغال است؛ تولید در استان کرمان نیز نسبت به سال قبل ۲ برابر شده که به معنی آغاز حرکتی در کشور است.

وی یادآور شد: این افزایش تولید در حوزه های مختلف تاثیر داشته است؛ از جمله در لوازم خانگی ۱۸ درصد صادرات افزایش یافته، در حوزه ای که عده ای تولیدات آن را نقطه ضعف می پنداشتند، رشد داشتیم.

برادران با اشاره به اینکه شرکت های بورسی کشور نیز طی ۶ ماه گذشته رشد داشتند، افزود: تمامی اینها به همت صنعت، بازرگانی، دستگاه های اجرایی و با همدلی مجلس رقم خورده است.

وی در عین حال اظهارداشت: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و طی ۱۰ سال گذشته شاهد رشد اقتصادی صفر هستیم که به معنی فشار به مردم و تورم است.

خام‌فروشی دولتی‌ها ممنوع

معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه خام فروشی شرکت های دولتی باید تعطیل شود، گفت: در این زمینه باید ابتدا از شرکت های دولتی شروع کنیم که آنان حتی بازرگانان خوبی هم نیستند.

وی افزود: باید حداقل بازرگانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ شرکت های دولتی باید وادار شوند بازاریابی خود را به بخش خصوصی و صنایع پایین دست واگذار کنند تا بازار جهانی را به دست بگیریم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان کرمان براساس برنامه چهار ساله راهبردی، این امر هدف گذاری شده که سایر صنایع در کنار معدن رشد یابند و در این زمینه صنایع قطعه سازی و دانش بنیان نیز با کمک استانداران عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: لازمه هدفگذاری توجه به صنایع پایین دستی است که با انجام آن ۲ میلیارد دلار صادرات استان کرمان می تواند ۶ برابر ارزش افزوده ایجاد کند.

برادران گفت: باید مطمئن باشیم که صنایع ما توانمند هستند و می توانند اشتغال بیشتری نیز در کشور ایجاد کنند.

همچنین در این آیین از پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن، واحدهای دانش بنیان صنعتی و معدنی، کارآفرینان برتر و واحدهای جوان استان کرمان قدردانی شد.

کد خبر 57187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =