قوانین دست و پاگیر اداری موجود در مسیر صادرات پسته باید حذف شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات پسته، حذف قوانین دست و پاگیر اداری موجود در روند صادرات این محصول را ضروری دانست و بر لزوم احداث ایستگاه‌های تحقیقاتی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات ارزآور تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته با اشاره به اینکه مجلس، کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در مسیری حرکت می‌کنند که در حوزه امنیت غذایی به نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم، گفت: حوزه کشاورزی بعد از نفت بیشترین ارزآوری را دارد، اما بستر صادرات آن مانند پسته باید فراهم و بروکراسی موجود کنار زده شود.

محمدجواد عسکری با بیان اینکه در حوزه پسته با نگاه سیاسی مسایلی مطرح شد تا صادرات این محصول با چالش‌هایی مواجه شود، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد در زمینه احداث و توسعه ایستگاه‌های تحقیقاتی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات ارزآور اقدام جدی داشته باشد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: ۵۰۰ میلیون جمعیت کشورهای پیرامونی به دلیل ارگانیک بودن، به دنبال محصولات ایرانی هستند. اما اگر غفلت کنیم، کشورهای دیگر بازارهای ما را تصاحب می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه در قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای بخش کشاورزی دیده شده است، افزود: در حوزه بیمه محصولات کشاورزی پس از نشست‌هایی مقرر شد اعتبار مورد نیاز صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل فروش دارایی‌های مازاد وزارتخانه تامین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فضای صادرات محصولات کشاورزی را در دو سال گذشته تقریبا رو به رشد و مطلوب توصیف و تاکید کرد: صادرات محصولات کشاورزی باید مطلوب‌تر و روبه‌رشدتر باشد تا به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

عسکری گفت: خرید تضمینی و صادرات مازاد محصولات کشاورزی از موضوعات مورد اهمیت مجلس و دولت بوده است.

کد خبر 57210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =