معاون وزیر جهادکشاورزی: مرغ و تخم‌مرغ گران نمی‌شود

معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ نداریم، گفت: قیمت مرغ کماکان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محسن شیراوند با بیان اینکه کمبودی در زمینه تأمین نهاده‌های دامی جو، ذرت و کنجاله سویا نداریم، گفت: کشور به لحاظ ذخایر راهبردی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: حدود ۹۴ درصد تعهدات در زمینه تأمین نهاده‌های دامی محقق شده و مابقی تعهدات هم در حال اجراست و نهایتاً تا اوایل آبان تمام تعهدات محقق می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی گفت: تخم‌مرغ در نیمه اول سال به دلیل کاهش تقاضا این صنعت با کمترین سود و یا با ضرر به نیمه‌ دوم سال برساند.

شیراوند تصریح کرد: سوددهی صنعت تخم‌مرغ با افزایش مصرف در نیمه دوم سال همراه است چرا که همیشه شاهد افزایش قیمت‌هایی در نیمه دوم سال بودیم.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که در هفته پیش رو با اتحادیه‌های این حوزه به توافقاتی برسیم و بتوانیم هزینه تمام شده تولید را در ابتدای زنجیره کاهش دهیم تا در انتهای زنجیره قیمت برای مصرف‌کننده ثابت بماند و افزایشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ کماکان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.

شیراوند درباره وضعیت بازار برنج نیز اظهار داشت: هم‌اکنون درخصوص برنج وارد قیمت‌گذاری نشده‌ایم و در حال رصد این بازار هستیم.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مصرف‌کننده ثبات قیمت و در حوزه تولیدکننده کمک حداکثری به توسعه و رونق هرچه بیشتر تولید است.

کد خبر 57257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =